چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
پیشرفت ۵۰ درصدی کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم
23 خرداد 1401 - 17:31
شناسه : 28972
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم الیگودرز که یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی و اشتغال‌زایی لرستان محسوب می‌شود، با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد به کار خود ادامه می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طرح احداث کارخانه تولید کاغذ از سنگ شهرک صنعتی الیگودرز، توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از اواخر سال ۹۷ آغاز شده که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. در این خصوص بهمن جعفری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، اظهار داشت: کارخانه تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم که برای اولین بار در لرستان در حال اجرا است که ایمیدرو مالکیت و اجرای پروژه را در دست دارد. در شهرک صنعتی الیگودرز این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در بخش ساختمانی به کار خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌هایی که از طریق ایمیدرو انجام شد در حال تامین ماشین‌آلات پروژه هستند و تا پایان سال با توجه به برنامه زمان‌بندی که ایمیدرو در نظر گرفته است، به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: البته تحقق این موضوع، منوط به تامین اعتبارات و تکنولوژی است با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از ماشین‌آلات آن باید از خارج کشور تامین شود.

جعفری، بیان کرد: ظرفیت تولید این پروژه ۲۰ هزار تن بوده و بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه آن از شهرستان الیگودرز وجود دارد و تامین خواهد شد. کل میزان حجم سرمایه‌گذاری پروژه ۱۸۰ میلیارد تومان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجرات استان لرستان ضمن تشکر از تلاش خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی که به صورت جدی مسائل و مشکلات این طرح را در سطح  وزارتخانه و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیگیری کردند و امید می‌رود شاهد ورود ماشین‌آلات به این مجموعه باشیم، عنوان کرد: در سفر اخیر هیئت دولت به لرستان، یکی از مصوبات احداث کارخانه پروفیل آلومینیوم در شهرستان الیگودرز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلسات اولیه آن را پس از ابلاغ مصوبات در ایمیدرو با حضور وزیر و نماینده ایمیدرو برگزار کردیم و در حال تدوین مطالعات این طرح هستند و پس از تکمیل مطالعات، اگر در اولین کمیته سرمایه‌گذاری مطرح شود و فراخوان جذب سرمایه‌گذار صورت گیرد و در این فراخوان‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوص رغبت نکنند، ایمیدرو به صورت ۱۰۰ درصد آن را در الیگودرز به انجام خواهد رساند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.