سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
پیشنهادات سازمان بورس در جلسه سران قوا تصویب شد
15 اردیبهشت 1400 - 16:42
شناسه : 11783
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار: در جلسه چهاردهم اردیبهشت ماه ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، همه ۷ پیشنهاد سازمان بورس و اوراق بهادار جهت حمایت از بازار سرمایه با اصلاحات جزیی به تصویب رسید و این مصوبات بعد از تایید مقام معظم رهبری برای اجرا ابلاغ خواهند شد. همچنین در این جلسه پیشنهادات مناسبی از سوی سران قوای مقننه و قضائیه مطرح و مقرر شد در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرند. بدین ترتیب حمایت سران ۳ قوه به مصوبات این جلسه بسنده نشده و ادامه خواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری برنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به نظر مساعد روسای محترم سه قوه در خصوص بسته پیشنهادی سازمان بورس که پیشتر در هیات دولت مصوب شده بود، از تایید نهایی این مصوبات با اصلاحات جزیی خبرداد و اظهار داشت: بر اساس مصوبات روز چهاردهم اردیبهشت ماه، مقرر شد ۸۰ درصد از مالیات نقل و انتقال سهام در سال ۱۴۰۰ به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود. همچنین در این جلسه با انتشار ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه با تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران موافقت شد.

وی با اشاره به  مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید، افزود: پیرو مصوبه این جلسه بانک‌ها و موسسات اعتباری برای برنامه‌های حمایت از بازار سرمایه در چارچوب مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی از شمول ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید خارج خواهند بود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: در این جلسه به منظور تشویق حمایت از بازار سرمایه مقرر شد شرکت‌هایی که ازسهام خود یا شرکت‌های زیرمجموعشان حمایت کنند مالیات بر درآمد آن‌ها در سال جاری امهال و به سال بعد موکول ‌شود. همچنین شرکت‌هایی که سود تقسیم نشده سال ۱۴۰۰  آن‌ها به حساب سرمایه منتقل می‌شود، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

دهقان دهنوی از اجازه سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در بازار سرمایه براساس مصوبات جلسه سران قوا خبرداد و بیان کرد: بر اساس این مصوبه صندوق توسعه ملی مجاز به سرمایه‌گذاری در بازارهای پولی و مالی داخلی  از جمله بازار سرمایه شد.

 وی با اشاره به مصوبه مربوط به جبران زیان خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله پالایش یکم، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد در خصوص تا زیان‌های محقق شده آن دسته از خریداران واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق قابل معامله پالایش یکم که واحدهای مذکور را از دولت خریداری کرده‌ و تاکنون به فروش نرسانده‌اند، از طریق اعطای سهام جبران شود.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اذعان داشت: امیدواریم اجرای این مصوبات تاثیرات مطلوب برای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه به همراه داشته باشد.

دهقان دهنوی در پایان با اشاره به پیشنهادات مناسب ارائه شده از سوی سران قوای مقننه و قضائیه، خاطرنشان کرد: از جمله این موارد پیشنهاد مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف قیمت‌گذاری دستوری از محصولات شرکت‌های بورسی بود که مقرر شد تمامی این پیشنهادات در کمیسیون مقدماتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی بررسی و سپس در جلسات بعدی سران قوا مطرح شوند بدین ترتیب حمایت سران سه قوه به مصوبات این جلسه بسنده نشده و ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.