چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
پیش‌بینی بازار سهام امروز ۷ اسفند
07 اسفند 1401 - 9:07
شناسه : 33760
روند معاملات روز گذشته بورس نشان می‌دهد امروز هم بازار مثبت است. به خصوص که اکثر صف‌های خرید تا پایان بازار باقی ماندند و عرضه نشدند.
ارسال توسط : منبع : اقتصادنیوز
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، روز گذشته یکی از بهترین روزهای تاریخ بورس تهران بود. با توجه به اینکه دامنه‌ نوسان نمادها در بازار اول بورس به مثبت و منفی ۷ درصد رسیده، تغییرات شاخص کل هم شدت بیشتری پیدا کرده و دیروز بزرگ‌ترین رشد تاریخ بورس تهران از نظر عددی و درصدی به ثبت رسید.

نکته قابل توجه اینکه در هفته گذشته هم در دو روز رشدهای ۶۰هزار واحدی اتفاق افتاد و با این حساب می‌توان مشاهده کرد که بورس تهران با شتابی فزاینده در حال بالا رفتن است.

بازار سهام امروز هم مثبت است؟

روند معاملات روز گذشته بورس نشان می‌دهد امروز هم بازار مثبت است. به خصوص که اکثر صف‌های خرید تا پایان بازار باقی ماندند و عرضه نشدند.

دیروز در دقایق پایانی بازار بیش از ۲هزار میلیارد تومان سفارش خرید در صف‌های خرید بورس و فرابورس باقی مانده بود که همین موضوع، مثبت شدن بازار امروز را تضمین می کند.

البته قطعا نباید انتظار داشت که رشد امروز بورس مثل دیروز پرشتاب باشد اما بالا رفتن بازار با توجه به معاملات چند روز گذشته، تقریبا قطعی است.

ابتدای مسیر صعودی

از آنجا که بازار سهام از تابستان ۹۹ وارد یک فاز نزولی شده و قیمت بسیاری از نمادها سقوط کرده است، رشدهای اخیر بورس با اینکه پرشتاب بوده اما باعث نشده که معامله‌گران به فکر اصلاح عمیق بازار بیفتند.

به عبارتی عده زیادی از تحلیل‌گران بر این باورند که بازار تازه در ابتدای مسیر صعودی خود قرار دارد و تا اعداد بسیار بالا، جای رشد دارد. با این حساب حتی در مثبت‌های بازار هم خریدهای سنگینی انجام می شود.

دیروز ارزش معاملات خرد تا بیش از ۹ هزار میلیارد تومان رشد کرد، در حالی که روز چهارشنبه رقم معاملات حدود ۶۶۰۰ میلیارد تومان بود.

یکه تازی خریداران

همچنین حقیقی ها با تزریق ۱۴۷۰ میلیارد تومان پول جدید به بازار، نشان دادند که تازه سرمایه خود را روانه بازار سهام کرده اند. همچنین شاخص قدرت خریداران حقیقی نیز به عدد ۱٫۶۵ رسیده که قدرت بسیار بیشتر خریداران در مقابل فروشندگان را نشان می دهد.

نکته مهم معاملات دیروز، خروج ۲۲۰۰ میلیارد تومان پول از صندوق های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت است که رکورد سال ۱۴۰۱ را جابجا کرد. این خروج پول سنگین تنها مربوط به صندوق‌های قابل معامله در بازار است و قطعا رقم سنگینی هم از صندوق‌های صدور و ابطالی خارج شده است.

با این حساب می‌توان برای بازار امروز هم رشد شاخص‌ها را پیش‌بینی کرد که البته نسبت به دیروز معاملات متعادل‌تری را شاهد خواهیم بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.