سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
گزارش پیش‌بینی سود فملی و فولاد
21 بهمن 1399 - 15:12
شناسه : 6800
فملی سود خود را در پایان سال مالی 1399 حدود یک هزار و شش ریال در نظر گرفته بود؛ این در حالی است که فولاد نیز برای 3 ماهه آخر سال 1399، EPS خود را به مبلغ یک هزار 640 ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرد.
ارسال توسط : منبع : دنیای اقتصاد
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هنوز چند روزی از انتشار اولین گزارش‌های پیش‌بینی سود شرکت‌ها (EPS) نمی‌گذرد که حواشی این گزارش‌ها شروع شده است. در حالی که از سال ۱۳۹۶ الزام انتشار گزارش پیش‌بینی سود شرکت‌ها یا همان EPS با وجود سابقه ۲۵ ساله حذف شده بود، انتشار مجدد این گزارش‌ها به همان سیاق قدیمی در دستور کار شرکت‌های بورسی قرار گرفت.

شرکت ملی مس ایران اولین شرکتی بود که EPS خود را برای ۳ ماهه پایانی سال منتشر کرد که حواشی زیادی را در پی داشت. فملی در پیش‌بینی سود اولیه خود برای پایان سال جاری در ۱۳ بهمن ماه، قیمت متوسط دلار برای ۳ ماهه پایانی سال را ۱۹ هزار تومان و هر تن کاتد مس را ۷ هزار دلار در نظر گرفته بود.

با این فرضیات، فملی سود خود را در پایان سال مالی ۱۳۹۹، یک هزار و شش ریال در نظر گرفته است. درحالی که این پیش‌بینی سود مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت، این شرکت به تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال جاری بار دیگر اطلاعیه جدیدی منتشر کرد. فملی در این اطلاعیه سود سال مالی خود را یک هزار و ۱۹۷ ریال به ازای هر سهم پیش‌بینی کرد. در گزارش سود جدید فملی، متوسط قیمت دلار برای ۳ ماهه آخر سال، ۲۲ هزار تومان و هر تن کاتد مس هفت هزار و ۷۰۰ دلار در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر با تغییر فرضیات، پیش‌بینی سود فملی در ۳ ماهه پایانی سال با رشد ۱۴۰ درصدی، از ۱۳۷ ریال به ۳۲۸ ریال رسیده است.

همچنین شرکت فولادمبارکه اصفهان نیز یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ فولادی محسوب می‌شود که جزو اولین شرکت‌هایی است که سود آینده‌نگر خود را اعلام کرد. فولادمبارکه برای ۳ ماهه آخر سال ۱۳۹۹، EPS خود را به مبلغ یک هزار و ۶۴۰ ریال سود به ازای هر سهم (۳۴۲ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۴۵ ریال سود خالص) پیش‌بینی کرد.  همچنین قصد دارد نظر شرکت‌های تحلیلی و سرمایه‌گذاری را در خصوص EPS آینده شرکت‌ها منتشر کند تا سرمایه‌گذاران دید بهتری نسبت به این موضوع داشته باشند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.