جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
پیش‌بینی مشوق‌هایی برای واردات خودروهای اقتصادی
20 مرداد 1401 - 8:19
شناسه : 31070
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مشوق‌هایی برای واردات خودروهای اقتصادی پیش‌بینی کرده‌ایم و از دو خودروساز بزرگ کشور نیز خواسته‌ایم تا محصولات جدید را به سمت خودروهای اقتصادی سوق دهند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارشاخبار فلزات، سید رضا فاطمی‌ امین بیان کرد: اگر خودروسازان ما دو شیفت کار کنند، برای امسال ظرفیت مونتاژ سه میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه را خواهیم داشت و اگر سه شیفت کار کنند، ظرفیت تولید بیشتر نیز خواهد شد اما هم‌اکنون تولید کمتر از ظرفیت است؛ به طوری که پارسال فقط ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد.

وی با بیان اینکه نبود خودروی اقتصادی در خط تولید، یکی از نقایص صنعت خودروسازی است، مطرح کرد: شرکت ایران‌خودرو تولید یک محصول جدید را آغاز کرده است؛ ضمن اینکه ما هم مشوق‌هایی برای واردات خودروهای اقتصادی پیش‌بینی کرده‌ایم و از دو خودروساز بزرگ کشور هم خواسته‌ایم تا محصولات جدید را به سمت خودروهای اقتصادی سوق دهند تا جانشین محصولاتی مانند تیبا شود.

 آیین‌نامه واردات خودرو در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است و اکنون در صف مطرح شدن در هیئت دولت است. پیش‌تر منوچهر منطقی، معاون امور حمل‌و‌نقل وزیر صمت عنوان کرده بود که پیش‌بینی ما این است که تا شهریور ماه امسال، واردات خودروهای اقتصادی و مناسب انجام شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.