جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
چراغ سبز دولت روسیه برای انباشت شمش طلا
03 خرداد 1400 - 15:10
شناسه : 12740
صندوق ثروت ملی روسیه (NWF) برای تنوع بخشیدن به دارایی‌های خود با سرمایه‌گذاری در زمینه طلا، چراغ سبز گرفت؛ چراکه میخائیل میشوستین، نخست‌ وزیر این کشور روز جمعه دستور مربوطه را امضا کرد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، دفتر مطبوعاتی کابینه دولت روسیه، اظهار داشت: ذخایر مالی صندوق ثروت ملی می‌تواند در حساب‌های بانک مرکزی روسیه به صورت فلزات گران‌بها، به ویژه طلا که به طور سنتی به عنوان یکی از دارایی‌های دفاعی است، نگهداری شود.

به گفته دولت روسیه، این تصمیم که در اواخر سال ۲۰۲۰ پیشنهاد شده است، ضمن امکان تنوع در سرمایه‌گذاری‌های این صندوق، باعث ایجاد اطمینان در افزایش بازده تخصیص‌ها و ایمنی آن‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، صندوق ثروت ملی روسیه بخشی از دارایی‌های بودجه فدرال روسیه است. این سیستم ضمن حمایت از سامانه بازنشستگی کشوری، در مواقع کسری بودجه می‌توان از این صندوق کمک گرفت.

طبق اعلام وزارت دارایی روسیه، از اول ماه ژانویه، دارایی‌های این صندوق بیش از ۱۳٫۵ تریلیون روبل یا نزدیک به ۱۸۴ میلیارد دلار بوده است. علاوه بر این در بلندمدت، فلزات گران‌بها برای سرمایه‌گذاری بسیار پایدارتر از دارایی‌های بازار مالی استفاده می‌شوند.

اوایل سال جاری میلادی، بانک مرکزی روسیه گزارش مبنی بر افزایش خایر طلا نسبت به دلار طی سال ۲۰۲۰ ارائه کرد. تا پایان ماه ژوئن سال ۲۰۲۰، روسیه ۱۲۸٫۵ میلیارد دلار طلا در اختیار داشت که ۲۲٫۹ درصد از ذخایر بین‌المللی آن را شامل می‌شود که حدود چهار میلیارد دلار بیشتر از ارزش دلار آمریکا در دارایی‌های این کشور است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.