دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
ساخت چرخ‌‌های مینی‌کوپر SE از آلومینیوم بازیافتی
09 اسفند 1401 - 15:04
شناسه : 33885
مینی‌کوپر SE اولین خودروی تولیدی با چرخ‌های ساخته شده از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی است.
ارسال توسط : منبع : خبرخودرو
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، استفاده از تمام آلومینیوم بازیافتی مزیت آشکاری دارد که نیازی به تولید آلومینیوم جدید نیست. اما مزایای آن بیشتر از استفاده از مواد خام است. مینی اشاره می کند که بهبود عمده در انتشار کربن ناشی از نادیده گرفتن فرآیند الکترولیز برای تولید آلومینیوم جدید است. آلومینیوم خالص از اکسید آلومینیوم (که به نوبه خود از بوکسیت معدنی گرفته می شود) استخراج می شود.

برای انجام این کار، مقدار زیادی الکتریسیته از طریق محلول‌‌های مذاب اکسید آلومینیوم و کرایولیت (که برای گرم شدن انرژی مصرف می‌کند) از طریق کاتدها و آندهای گرافیت عبور می‌کند. این نه تنها از الکتریسیته زیادی استفاده می کند که هزینه کربن خاص خود را دارد، اکسیژنی که از پیوندهای آلومینیومی به آندهای گرافیتی جدا می‌شود و دی‌اکسیدکربن بیشتری تولید می‌کند و به همین دلیل است که تولید آن چرخ‌های آئودی نیز جالب است.

در مجموع، مینی می‌گوید تولید چرخ‌ های بازیافتی انتشار کربن را تا ۷۵درصد کاهش می‌ دهد. به طور دقیق‌تر، حدود ۰٫۱۶ کیلوگرم (۰٫۳۵ پوند) به ازای هر کیلوگرم (۲٫۲ پوند) آلومینیوم مصرفی تخمین‌زده می شود. مینی همچنین تاکید می کند که این فرآیند همچنان تمام استحکام چرخ‌های معمولی را حفظ می‌کند و البته خود چرخ‌ها دوباره قابل بازیافت هستند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.