پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
چشم‌انداز روشن برای سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰
30 دی 1399 - 13:14
شناسه : 5331
استاندار سیستان و بلوچستان گفت ذخایر طلای استان به 38 تن افزایش یافت و سال 1400 سال طلایی سیستان و بلوچستان است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، احمدعلی موهبتی در جریان حضور در جلسه بازگشایی پاکات مزایده ی عمومی محدوده های اکتشافی، مجوز برداشت، گواهی کشف و پروانه های بهره برداری معادن استان که در محل سازمان صمت استان برگزار گردید، اظهار داشت : مهمترین مزیت استان ترانزیت و تجارت است و دومین مزیت استان معدن می باشد که مزیت معدن استان و رشد و توسعه آن در همه ابعاد طی سالهای اخیر شتاب بیشتری گرفته و امسال به ظهور رسیده که بخشی از آن معادن ، معادنی است که در کشور و در دنیا نقش آفرینی خواهند کرد ، همانند معادن مسی که در استان شناسایی شده که انشاءالله رونمایی خواهد شد .
وی ادامه داد : یک معدن طلا در استان به نتیجه رسیده که دارای پروانه بهره برداری می باشد و عملیات استخراج آن آغاز شده که تا کنون ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این معدن انجام شده که نهایتا بیش از ۳ هزار میلیارد ریال در این معدن سرمایه گذاری خواهد شد .
موهبتی افزود: با مطالعاتی که صورت پذیرفته است، سیستان و بلوچستان دارای معادن غنی طلا در مناطق مختلف از جمله در اطراف کوه های آتشفشان تفتان و بزمان است .
موهبتی اضافه کرد: یکی از معادن در منطقه تفتان می باشد و توسط شرکت شستا به بهره برداری رسیده است که با برآورد های انجام شده ۲۵ تن طلای خالص می توان از آن استخراج نمود که البته با اضافه شدن ذخیره طلای این معدن به دخایر طلای کل استان ، تا کنون ذخایر طلای کشف شده در استان به ۳۸ تن افزایش پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد : امیدواریم در سال آینده معادن دیگری هم که مطالعات آن انجام شده به نتیجه برسد ، انشاء الله سال ۱۴۰۰ سال طلایی استان سیستان و بلوچستان خواهد بود .
موهبتی در ادامه بیان داشت : سایر معادن فلزی نیز در استان شناسایی شده و سرمایه گذارن مختلفی در این ارتباط جذب شده اند و مجموعه های شناخته شده ای از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره ) ،مس سرچشمه و شستا در بحث سرمایه گذاری در معادن استان تفاهمنامه هایی امضاء نموده اند .
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت : با سرمایه گذاری های چند هزار میلیارد تومانی که سازمان ها و شرکت های معتبر در استان در بخش معدن انجام می دهند ، مطمئن هستیم که سال ۱۴۰۰ سالی خوب برای بخش معادن در استان سیستان و بلوچستان باشد .
موهبتی در ادامه تاکید نمود : در حوزه ی جذب سرمایه گذاری در استان باید به پیوست اجتماعی هم توجه شود که در این زمینه نگرانی نداشته باشیم چون سرمایه گذاران به این موضوع توجه می نمایند .
استاندار سیستان و بلوچستان در پایان بیان داشت : امروز هدف از حضور ما در سازمان صنعت ، معدن و تجارت تقدیر از مدیریت ، معاونین ، کارشناسان و دست اندرکاران حوزه ی معدن استان بوده که حرکت جدیدی را در این بخش شروع نموده اند که قطعا بارقه های امید را دراستان ایجاد می نماید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.