جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
چشم روس‌ها به دنبال بازار زغال چینی
30 خرداد 1401 - 17:26
شناسه : 29282
تحریم‌های شدید بین‌المللی موجب شده عرضه‌کننده‌های زغال‌سنگ کک‌شو روسیه به دنبال افزایش صادرات به خاور دور باشند که در این بین، چین یک مصرف‌کننده اصلی برای روسیه به حساب آمده و نیمی از صادرات زغال‌سنگ آن به این کشور است.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، تحریم‌های شدید بین‌المللی موجب شده عرضه‌کننده‌های زغال‌سنگ کک‌شو روسیه به دنبال افزایش صادرات به خاور دور باشند که در این بین، چین یک مصرف‌کننده اصلی برای روسیه به حساب آمده و نیمی از صادرات زغال‌سنگ آن به این کشور است.

بین ماه‌های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی، صادرات زغال‌سنگ کک‌شو روسیه ۴۴ درصد رشد داشته و به ۱۱.۹ میلیون تن رسیده است. افت تقاضای داخلی موجب شد عرضه‌کننده‌ها به دنبال فروش صادراتی بیشتر باشند و باتوجه به تحریم‌ها، صادرات به آسیا تنها گزینه روی میز بود.

به طوری که سهم بازار آسیا از ۶۴ درصد مدت مشابه سال گذشته، به ۸۲ درصد رسید و چین نقش اصلی را ایفا می‌کرد. صادرات زغال‌سنگ روسیه به چین سه برابر و پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تن ثبت شده است. تاجران و مصرف‌کنندگان چینی پرداخت‌های خود را به سرعت با شرایط موجود یوان و روبل وفق دادند که البته در مقابل عرضه‌کننده‌های روس هم باید تخفیف‌های خوبی ارائه می‌کردند.

لازم به ذکر است که ماه می زغال‌سنگ روسیه به چین در میانگین ۳۲۸ دلار  به ازای هر تن سی‌اف‌آر فروخته می‌شد در حالی که آمریکای شمالی رقم ۴۶۶ دلار به ازای هر تن سی‌اف‌آر را ثبت کرده بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.