سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
چهار سند همکاری بین ایران و روسیه به امضا رسید
10 آذر 1400 - 10:53
شناسه : 21189
معاون وزیر و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران از امضای چهار سند همکاری میان ایران و سوریه در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این کشور خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار داشت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به سوریه، با وزیر اقتصاد و تجارت خارجی این کشور دیدار کرد و پس از برگزاری کمیته تجاری بین دو کشور، صورت‌جلسه همکاری‌های تجاری ایران و سوریه به امضای طرفین رسید. همچنین در ادامه این سفر، وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزیر صنایع سوریه در خصوص محورهای همکاری‌های صنعتی دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی افزود: همچنین با برگزاری کمیته صنعتی میان ایران و سوریه، ضمن امضای صورت‌جلسه همکاری دو کشور در زمینه‌های صنعتی، دو سند همکاری دیگر نیز در زمینه استاندارد توسط تیم‌های کارشناسی، مذاکره و آماده‌سازی شد و به امضا وزرای دو کشور رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با نخست وزیر سوریه، بازدید از مرکز تجاری ایران و مرکز فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بازدید از شهر صنعتی ادرا به ویژه پروژه خودروسازی مشترک بین ایران و سوریه، شرکت ایران خودرو و شرکت خودروسازی سوری به نام سیانکو و همچنین بازدید از کارخانه شیشه کاوه در این شهرک صنعتی از دیگر برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر بود.

پیمان پاک با اشاره به افتتاح دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در دمشق با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات سوری، بیان کرد: فاطمی امین طی این سفر در همایش فرصت‌های تجاری بین ایران و سوریه که با حضور شرکت‌های ایرانی مشارکت‌کننده در نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران و طرف‌های سوری در محل اتاق بازرگانی دمشق برگزار شد، حضور یافت.

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت که به همراه ۷۰ تن از نمایندگان دستگاه‌های دولتی در حوزه صنعتی و تجاری و همچنین حدود ۳۰ شرکت بخش خصوصی در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و صدور خدمات فنی و مهندسی به سوریه سفر کرده بود، در نشست فرصت‌های سرمایه گذاری سوریه با حضور فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور شرکت کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به سوریه چهار سند همکاری شامل صورت‌جلسه کمیته تجاری بین ایران و سوریه صورت‌جلسه کمیته صنعتی دو کشور و دو سند همکاری‌های استاندارد نیز به امضای طرفین رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.