پنج شنبه, ۲۴ اسفند , ۱۴۰۲ Thursday, 14 March , 2024 ساعت ×
چگونگی انتقال سهام عدالت به وراث
14 اسفند 1401 - 13:04
شناسه : 34021
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اعلام آخرین جزئیات تعیین تکلیف وضعیت سهام عدالت وراث و جاماندگان، گفت: اکنون در حال آماده کردن یک سامانه برای تعیین وضعیت وراث سهام عدالت هستیم که به محض آماده شدن زیرساخت فنی آن اعلام خواهیم کرد تا وراث از طریق این سامانه پیگیر سهام متوفیان خود باشند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، مجید عشقی به آخرین وضعیت تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و افزود: تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت دارای مصوبه مجلس است و اکنون سازمان خصوصی‌سازی در صدد تعیین مصادیق آن قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: به محض مشخص شدن لیست افراد واجد شرایط، سازمان بورس آن را بررسی و در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار می‌دهد.

عشقی اعلام کرد که سازمان بورس در مرحله شناسایی افراد برخوردار از سهام عدالت هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

آخرین وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

رئیس سازمان بورس در ادامه به اقدامات انجام شده برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تاکید کرد و گفت: با توجه به گستردگی این موضوع، طبق آمار مشخص شده که بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد فوت شده دارای سهام عدالت بودند که با توجه به بالا بودن تعداد افراد وراث امکان انجام تعیین تکلیف سهام متوفیان به صورت دستی، کاغذی و مراجعه حضوری وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اکنون در حال آماده کردن یک سامانه برای تعیین تکلیف وضعیت وراث سهام عدالت هستیم که به محض آماده شدن زیرساخت فنی آن اعلام خواهیم کرد تا وراث از طریق این سامانه پیگیر سهام عدالت متوفیان خود باشند.

عشقی تاکید کرد: از ابتدا برای به سرانجام رساندن سهام عدالت وراث با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو بودیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که انجام این اقدام با ساختار مدنظر امکان‌پذیر نیست؛ در این زمینه پیش‌بینی‌ها این‌گونه بود که انجام آن با مخاطرات زیادی همراه خواهد شد و ممکن است مشکلاتی را در عمل ایجاد کند.

رئیس سازمان بورس اظهار داشت: آن ساختار عوض شد و امیدواریم که هر چه زودتر این سامانه به نتیجه برسد و سهام عدالت وراث را در شرکت سپرده‌گذاری به صورت الکترونیکی با مشارکت شرکت‌های کارگزاری، نهادهای مالی و دفاتر قضایی به نتیجه برسانیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.