سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
کارخانه کنسانتره مس در سربیشه وارد مرحله ساخت شد
14 بهمن 1400 - 12:12
شناسه : 24119
در پی حضور استاندار خراسان جنوبی آیین کلنگ‌زنی طرح احداث واحد فراوری کانسنگ مس و همزمان با دهه فجر عملیات اجرایی طرح تولید کنسانتره مس و کاتد مس با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان سربیشه آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز مورخ ۱۴ بهمن‌ماه برای افتتاح طرح‌های عمرانی دهه فجر به شهرستان مرزی سربیشه رفته است و در آیین کلنگ‌زنی طرح احداث واحد فراوری کانسنگ مس معدن کوه خیری حضور یافت.

بخش خصوصی برای اجرای این طرح با سرمایه‌گذاری ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با زیربنای پنج هزار متر مربع در نظر گرفته است. مدت زمان اجرای این طرح صنایع معدنی در شهرستان سربیشه دو سال پیش‌بینی شد و با راه‌اندازی آن برای ۴۷ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی ایجاد خواهد داشت.

ظرفیت تولید سالانه این واحد تولیدی پس از بهره‌برداری ۸۴۰ تن کاتد مس است که برای تولیدات انواع سیم، کابل و هادی‌ مسی، انواع مبدل‌های حرارتی و مصنوعات مسی کاربرد دارد. همچنین امروز ۱۴ طرح بخش کشاورزی شهرستان سربیشه به‌طور همزمان با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

همزمان با دهه فجر امسال افتتاح یا کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۲۲ پروژه مختلف با اعتبار و سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۹۴۸ میلیارد تومان در استان خراسان جنوبی آغاز شد. از مجموع پروژه‌های دهه فجر، یک هزار و ۲۸۴ پروژه با هزینه‌کرد هشت هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان قابل افتتاح است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.