سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
کاهش ارزش گاز فرایندی در ذوب‌آهن
15 شهریور 1400 - 10:24
شناسه : 17281
سمینار تخصصی «چالش برق در زنجیره فولاد» با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، بهرام سبحانی رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و تنی چند از دیگر مدیران عامل شرکت‌های فولادی و صاحب‌نظران صنعت فولاد کشور و عرصه برق یکشنبه ۱۴ شهریور ماه برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در سمینار تخصصی تامین پایدار برق در زنجیره فولاد، اظهار داشت: برای DRI به حدود ۶۰۰ کیلووات تامین برق نیاز داریم، اما برای قراضه این میزان ۱۵۰ کیلو کمتر است و اگر بتوانیم این نسبت را کاهش دهیم اندکی تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه منبع آب نیز در اختیار وزارت نیرو است، اما در حوزه کاری ذوب‌آهن کوچک‌ترین برنامه‌ریزی را تاکنون شاهد نبودم و همیشه دیوار فولادسازی‌ها به عنوان صنایع آب بر کوتاه است. لذا باید در وزارت نیرو برنامه‌ریزی راهبردی در این خصوص تدوین شود که تحت هیچ شرایطی آب ورودی شرکت‌هایی که خودشان تامین‌کننده برق خود هستند، تحت الشعاع قرار نگیرد؛ زیرا طبیعتا این بار را باید خود صنایع تحمل کنند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در پایان با اشاره به اینکه امسال شرکت زیسکو از زیرمجموعه‌های میدکو نیز به عنوان یک تولیدکننده کوره بلند در چرخه تولید فولاد کشور قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های کوره بلند این است که ضمن استفاده از گازهای فرایندی، بعد از ارزیابی نیروگاه فراخور راندمان نیروگاهی می‌تواند تعرفه آن را به صورت قدر مطلق محاسبه کند. خوشبختانه در شرکت ذوب‌آهن ارزش حرارتی گاز فرایندی پایین بوده و به طبع باید ورودی بیشتری داشته باشد. اما متاسفانه برای اینکه بتوانم از گازها به بهترین شکل استفاده کنیم، هیچ مشوقی نداریم. لذا باید تفاوتی بین فرایندهای کوره بلندهای و سایر روش‌ها باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.