جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
کاهش تقاضای فراورده‌های نفتی تا ۲۰۵۰
01 مهر 1400 - 12:41
شناسه : 18194
براساس گزارش‌های منتشر شده، موسسه ریستاد انرژی پیش‌بینی کرد که احتمال دارد استفاده از خودروهای برقی باعث نصف شدن تقاضای جهانی برای فراورده‌ها نفتی و پالایش نفت تا سال ۲۰۵۰ شود.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، موسسه مشاوره‌ ریستاد انرژی اعلام کرد که حرکت جهانی به‌سوی برقی کردن وسائط حمل‌ونقل جاده‌ای برای کاهش انتشار کربن ممکن است سبب کاهش ۵۰ درصدی تقاضای جهانی برای پالایش نفت تا سال ۲۰۵۰ شود.

موکش ساهدف معاون ارشد و رییس بخش پایین‌دست موسسه ریستاد انرژی، اظهار داشت: باتوجه به شرایط حال حاضر، در آینده و تا سال ۲۰۵۰ میلادی حدود ۹۰ درصد خودروها برقی می‌شوند و این مسئله سبب کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت فراوری نفت خام خواهد شد.

وی افزود: وسائل نقلیه الکتریکی مصرف جهانی بنزین و گازوئیل را کاهش می‌دهند، اما تقاضا برای دیگر فراورده‌های نفتی پالایشی در بخش‌های هوانوردی، دریانوردی و پتروشیمی به‌دلیل شهرنشینی ممکن است همچنان بالا باشد که سبب چالش بخش پالایش می‌شود.

گفتنی است، با این حال، این موسسه مشاوره انرژی پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در کوتاه‌مدت افزایش می‌یابد. لذا ریستاد انتظار دارد که در نیمه دوم امسال روزانه ۸۰ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام فراوری شود، زیرا این امر پالایشگاه‌ها تولید بنزین را تا حد ممکن افزایش می‌دهند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.