جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
کاهش تولید سنگ آهن برزیل و رونق بیشتر بازار
15 آذر 1399 - 8:51
شناسه : 2531
شرکت معدنی واله برزیل هفته گذشته اعلام کرد انتظار دارد امسال 300 تا 305 میلیون تن سنگ آهن تولید کند در حالی که در برآورد قبلی از تولید 310 میلیون تنی خبر داده بود. این خبر موجب رشد بیشتر قیمت سنگ آهن نیز شد. سنگ آهن امسال داغ ترین بازار را بین کومودیتی ها داشته است. این شرکت بزرگ برزیلی برای سال 2021 نیز تولید 315 تا 335 میلیون تنی را برآورد کرده است. این در حالیست که سال 2018 قبل از حادثه شکست سد، واله 385 میلیون تن سنگ آهن تولید می کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از فولاد ایران،  احتمالا این غول معدنی امسال جای خود را عنوان بزرگترین تولید کننده سنگ آهن دنیا به ریو تینتو استرالیا می دهد. کاهش عرضه واله این سوال را که آیا میزان عرضه جهانی این ماده اولیه پاسخگوی نیاز چینی هاست یا خیر همچنان مطرح نگه می دارد و موجب رونق بیشتر بازار این ماده اولیه خواهد شد.
همچنین واله اعلام کرده قصد دارد ۶۷۰ میلیون دلار دیگر از درآمد سه ماهه چهارم امسال خود را صرف افزایش ایمنی سد های معادن خود کند. بدین ترتیب مجموع هزینه صرف شده در این زمینه به ۲٫۷ میلیارد دلار می رسد.
همچنین قابل ذکر است تولید مس این شرکت معدنی از ۳۹۰ هزار تن در سال آینده به ۵۰۰ هزار تن تا سال ۲۰۲۵ خواهد رسید. تولید نیکل نیز سه سال آینده به طور میانگین ۲۰۰ هزار تن خواهد بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.