جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
کاهش تولید فولاد در چین تا سال ۲۰۲۵
13 دی 1400 - 13:49
شناسه : 22602
براساس گزارش‌های منتشر شده، چین قصد دارد مصرف انرژی در صنایع فولاد و سیمان خود را تا سال 2025 میلادی کاهش دهد و همزمان کربن‌زدایی در بخش آلومینیوم را نیز دنبال کند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، چین در نظر دارد کاهش مصرف انرژی در صنایع فولاد و سیمان را همزمان با کاهش انتشار کربن در صنعت آلومینیوم تا سال ۲۰۲۵ میلادی در برنامه خود قرار دهد.

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین با انتشار چهاردهمین برنامه پنج ساله توسعه صنعت مواد خام چین، اظهار داشت: تا سال ۲۰۲۵ میلادی میزان کاهش مصرف انرژی برای تولید هرتن فولاد و سیمان در چین به ترتیب ۲ واحد و ۳٫۷ واحد خواهد بود. همچنین طی مدت یاد شده، انتشار کربن در بخش آلومینیوم ۳ درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: چین به دنبال کاهش مصرف انرژی در صنایع انرژی بر است تا از این طریق آلودگی هوا در المپیک زمستانی سال ۲۰۲۲ میلادی را کاهش داده وهمچنین اقتصاد خود را تا سال ۲۰۶۰ میلادی کربن‌زدایی کند.

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، گفت: در مواجهه با محدودیت‌های شدید منابع، ضرروی است که انرژی و محیط‌زیست، خنثی‌سازی کربن، انتظارات جدید مردم برای تولید ایمن و نیز وظیفه توسعه ایمن و سبز در صنعت مواد اولیه را مورد توجه قرار داد. این در حالی است که ظرفیت تولید مواد اولیه اصلی و تولیدات فله ای همچون فولاد خام و سیمان، تنها براساس برنامه چهاردهم توسعه کاهش خواهد یافت.

براساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود میزان کمبود عرضه آلومینیوم در بازار جهانی به دلیل عدم اطمینان از میزان تولید این محصول در چین طی سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱٫۵ میلیون تن افزایش یابد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.