سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
کاهش تولید ۲۷۰ هزار تن گندله در سنگان
09 بهمن 1399 - 11:02
شناسه : 5917
افزایش مصرف سوخت در فصل زمستان و نگرانی تامین آن، در هفته‌های اخیر فشار بر واحدهای صنعتی تولیدی منطقه معدنی سنگان را افزایش داده و قطع بی‌برنامه و مکرر برق و گاز، تولید این واحدها را به چالش کشانده است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد سنگان
پ
پ

 به گزارش اخبارفلزات، علی شمسی‌نیا معاون بهره‌برداری فولاد سنگان درباره قطعی ناگهانی برق و گاز در منطقه سنگان گفت: ظرفیت تولید سالانه این منطقه  17.5 میلیون تن کنسانتره و ۱۵٫۵ میلیون تن گندله است که در روزهای اخیر تعطیلی چندساعته در پی خاموشی و قطع جریان انرژی، تولید مواد اولیه صنعت فولاد این منطقه را دچار مشکلات مضاعف کرده است.

وی افزود: سهم فولاد سنگان در این بین ۱۰ میلیون تن کنسانتره و گندله است و در هفته‌های اخیر چرخ تولید در بسیاری از معادن سنگان کند شده است.
وی افزود: باوجود کند شدن چرخ تولید بسیاری از معادن سنگان طی هفته‌های اخیر سهم این فولاد ۱۰ میلیون تن کنسانتره و گندله بوده است.

خطرخرابی تجهیزات، معادن را تهدید می‌کند

معاون بهره برداری فولاد سنگان، با بیان اینکه کارخانجات تولیدی به دلیل قطع جریانات انرژی دچار مشکلات اساسی می‌شوند افزود: یکی از معضلات اساسی قطع برق و گاز، خرابی ماشین‌آلات و تجهیزات معادن است که در طول زمان خسارت هنگفتی را بر شرکت‌ها وارد می‌کند.

شمسی‌نیا بیان کرد: با خاموشی برق و قطع گاز، مواد معدنی در داخل دستگاه چندین ساعت باقی می‌ماند و با فعالیت مجدد، باعث استهلاک و هزینه‌های تولید زیادی خواهند شد. گفتنی است، شرکت فولاد سنگان نیز به دلیل قطعی مکرر برق و گاز در کارخانجات گندله و کنسانتره در یک ماه اخیر،  به ترتیب حدود ۲۷۰  و ۱۲۸ هزار تن عدم نفع تولید گندله و کنسانتره را درپی داشته است .

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.