سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
کاهش خروج ارز با تولید ورق‌های فولادی داخلی
23 اسفند 1399 - 14:59
شناسه : 8954
مهم‌ترین موضوعاتی که امروزه در خصوص خط انتقال سوخت‌‎های فسیلی در کشور وجود دارد، می‌توان به دانش فنی و کیفیت لوله‌های انتقال اشاره کرد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تلاش‌های مهندسان ایران منجر به پیشروی مناسبی در پروژه گوره به جاسک شد. در پی این پروژه، بسیاری از موانع برای صادرات میعانات و گاز پارس جنوبی رفع و سبد صادرات انرژی کشور سنگین‌تر می‌شود. از جمله موضوعاتی که در این زمینه اهمیت دارد توان تولید ورقه‌های فولادی در کشور است.

در واقع، صنعت فولاد با وجود سخت‌ترین شرایط تحریم توانست به مسیر خود ادامه دهد، که در این راستا جهش تولید و اهمیت آن در کشور نباید صرفا یک شعار سالانه در نظر گرفت.

اکنون باید توان رقابتی قابل ملاحظه تولیدکنندگان فولاد را باور کرد، زیرا منجر به صرفه‌جویی قابل توجهی می‌شود و بهای تمام شده هر تن ورق (API) مورد مصرف در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که از خارج کشور وارد می‌شد، تقریبا ۳۰ درصد بیشتر از تولید داخلی است و با یک حساب ساده می‌توان با استفاده از محصول داخلی و تولید این محصول برای خطوط لوله داخل کشور، نه تنها بهای تمام شده‌ کمتری داشت، بلکه با اجرای آن می‌توان از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.