سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
کاهش ذخایر ارزی روسیه
26 مرداد 1400 - 11:58
شناسه : 16295
براساس گزارش‌های منتشر شده، پایگاه اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی وزارت خارجه روسیه از ادامه کاهش ذخایر ارزی خود به دلار آمریکا خبر داد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات اقتصادی برای روسیه به دلیل وضعیت موجود در ایالات متحده، این کشور همچنان به کاهش ذخایر ارزی دلاری خود ادامه می‌دهد. در این راستا وزارت خارجه این کشور بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

منطقی است که تلاش‌ها برای کاهش بیشتر مولفه دلار در ذخایر بین‌المللی (روسیه) ادامه یابد. در عین حال، ممکن است دلار آمریکا با ارزهای دیگر ملی و منطقه‌ای، و در آینده، با دارایی‌های دیجیتال خاصی جایگزین شود.

دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تاکید کرد که پنجاهمین سالگرد انحلال نظام مدیریت پولی برتون وودز، دلیلی است برای اندیشیدن در مورد تحول سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی جهان و حفظ تناقض‌آمیز موقعیت تسلط دلار که هیچ پشتوانه‌ای ندارد.

وزارت خارجه روسیه گفت: برخی از نشانه‌های وضعیت امروز در اقتصاد ایالات متحده شبیه دهه ۱۹۷۰ است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰، ۳٫۵ درصد کاهش یافت که بزرگ‌ترین انقباض از سال ۱۹۴۶ محسوب می‌شود. علاوه بر این کسری تراز تجاری این کشور به ۶۷۸٫۷ میلیارد دلار (۱۷٫۷ درصد) افزایش یافت و از بالاترین رکورد قبلی یعنی از بحران سال ۲۰۰۸ پیشی گرفت. به جرات می‌توان در مورد کاهش ۶۰ درصدی قدرت خرید پول آمریکا صحبت کرد که حتی با افزایش بدهی دولت همراه بود. به همین دلیل، چاپ مداوم و غیرقابل کنترل دلار توسط واشنگتن یک مشکل جهانی است.

وزارت امور خارجه روسیه در پایان خاطرنشان کرد: بی‌شک عواقبی برای مسیر انتخاب شده توسط آمریکایی‌ها وجود دارد. البته ارزش پول آن‌ها همچنان کاهش خواهد یافت در حالی که کیفیت زندگی شهروندان این کشور نیز رو به کاهش است. با این حال، این مشکل برای کسانی است که پس‌انداز و ذخایر ملی خود را به دلار حفظ می‌کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.