سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
کاهش سهمیه برق تاثیری در گستره فعالیت ما ندارد
22 خرداد 1400 - 15:18
شناسه : 13613
مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولادمبارکه: مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولادمبارکه با بیان اینکه شرکت توانیر با اعمال برنامه مدیریت بار، حدود ۴۰ درصد نیاز برق فولادمبارکه را محدود می‌کند، گفت: تولید محصول و تامین نیاز بازار حتی با کاهش سهمیه برق در فولادمبارکه انجام می‌شود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد نیلی احمدآبادی مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولادمبارکه در خصوص تاثیر و اجرای طرح مدیریت بار در این مجموعه بزرگ فولادی، اظهار داشت: در واقع از اواخر اردیبهشت‌ ماه سال جاری فولادمبارکه مشمول محدودیت‌های مدیریت بار شده است. سال‌های گذشته برنامه مدیریت بار از نیمه خرداد ماه و بعضا از ابتدای تیرماه آغاز می‌شد، اما امسال این محدودیت‌ها بسیار زودتر اعمال گردید و سهمیه برق فولادمبارکه کاهش یافت.

وی افزود: به‌طور قطع هرچه به روزهای گرم‌تر و تیرماه نزدیک‌ می‌شویم، شدت محدودیت‌های مدیریت بار بیشتر می‌شود و این امر محدودیت‌هایی را برای خطوط تولید فولادمبارکه به همراه دارد.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولادمبارکه با بیان اینکه در زمینه برق همانند سال‌های گذشته، برنامه مدیریت بار به فولادمبارکه اعلام شد، گفت: به‌طور معمول برخی توقفات و تعمیرات اساسی خط تولید را برای فصل گرم تابستان پیش‌بینی کرده‌ایم، اما امسال با توجه به‌شدت قطعی‌ها، جدا از توقفات برنامه‌ریزی‌شده، برخی توقفات اضطراری برق را نیز خواهیم داشت که موجب کاهش تولید می‌شود.

نیلی بیان کرد: البته با توجه به انعطاف‌پذیر بودن مجموعه فولادمبارکه در خصوص محصولات میانی، امروز توانسته‌ایم اثرات این محدودیت‌ها را به حداقل برسانیم.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولادمبارکه، اذعان داشت: یکی از محصولات مورد نیاز شرکت آهن‌اسفنجی است که برای تولید آن به تامین آب و برق نیاز دارد. لذا از آنجایی که اعمال محدودیت در این دو حوزه رخ می‌دهد، شرکت فولادمبارکه برای تامین نیاز خود به ناچار باید آهن‌اسفنجی را با کیفیت کم‌تر و قیمت بیشتر خریداری کند.

نیلی تصریح کرد: شاید میزان تولید محصول نهایی فولادمبارکه از محدودیت برق آنچنان کاهش نیابد، اما به‌طورقطع با افزایش هزینه‌های تولید مواجه می‌شویم، با وجود این، تاثیر قطعی برق در حدی نخواهد بود که خللی در تامین نیازهای مشتریان ایجاد شود.

وی یادآور شد: فولادمبارکه همواره برنامه تعمیرات اساسی خود را در تابستان برای کاهش مصرف برق و در زمستان برای کاهش مصرف گاز پیش‌بینی می‌کند، بنابراین این توانایی را داریم که محصولات نهایی را تولید و نیاز بازار را تامین کنیم.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولادمبارکه با بیان اینکه شرکت توانیر با اعمال برنامه مدیریت بار، حدود ۴۰ درصد نیاز برق فولادمبارکه را محدود می‌کند، عنوان کرد: مصرف برق فولادمبارکه در ساعت یک هزار مگاوات است، اما با اجرای محدودیت‌های طرح مدیریت بار، مصرف برق به ساعتی ۶۰۰ مگاوات کاهش می‌یابد.

نیلی با اشاره به اینکه فولادمبارکه همواره همکاری خوبی با دیسپاچینگ ملی دارد و بعضا برای پایداری شبکه برق کمک‌های بیشتری هم خواهد داشت، تاکید کرد: با توجه به سراسری بودن شبکه برق، اگر این شبکه با اختلال مواجه شود، ضمن از دست دادن کل شبکه، برگرداندن آن ممکن است حتی بیش از یک روز به طول انجامد.

وی ادامه داد: دیسپاچینگ ملی ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با فولادمبارکه دارد، بنابراین اکنون محدودیت‌های کاهش مصرف برق در این شرکت حدود ۴۰ درصد است.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولادمبارکه در خصوص تاثیر بسته‌های تشویقی که توانیر بعد از اجرای طرح مدیریت بار به صنایع تخصیص می‌دهد، اظهار کرد: این بسته‌ها اصلا جوابگوی خسارات توقف تولید، گران‌تر خریدن محصولات میانی و آسیب دیدن تجهیزات فولادمبارکه نیست و در مجموع میزان خسارات اصلا قابل‌قیاس با بسته‌های تشویقی ارائه شده نیست.

نیلی با اشاره به تاثیر کم‌آبی در فولادمبارکه، مطرح کرد: موضوع آب یکی از مباحث قدیمی در فولادمبارکه است که از اواخر دهه ۷۰ پیش آمد؛ بنابراین با توجه به افق فعالیت‌های شرکت، فولادمبارکه سرمایه‌گذاری زیادی به‌منظور کاهش مصرف آب انجام داد تا بتواند با آب کم‌تر، خط تولید خود را سرپا نگه دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری‌ها برای خرید پساب‌های شهری، تصفیه آن و بازچرخانی حداکثری آب انجام شده است که با توجه به محدودیت شدید آب و دریافت حدود ۱۵ درصد آب نرمال، اکنون خطوط تولید را با محدودیت‌های بیشتری نگه داشته‌ایم.

مدیر ارشد خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولادمبارکه در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرایط بی‌آبی ادامه‌دار باشد، به‌طور قطع منجر به محدودیت و توقف جدی در مجموعه فولادمبارکه خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.