پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
کاهش صدور پروانه بهره‌برداری
16 خرداد 1401 - 14:28
شناسه : 28692
در سال 1400 ثبت شد؛ بنا بر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت صدور پروانه بهره‌برداری معادن طی سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال پیش از آن، بیش از ۱۸ درصد کاهش داشته است.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در آمار منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، صدور ۵۵۹ پروانه بهره‌برداری از معادن با میزان استخراج اسمی ۲۷ هزار و ۹۵۳ هزار تن و ایجاد اشتغال برای چهار هزار و ۵۷۱ نفر طی سال ۱۴۰۰، به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، برای تعداد معادل ۱۸٫۳ درصد، بخش سرمایه‌گذاری معادل ۴۲٫۲ درصد و در بخش اشتغال، ۱۷٫۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشترین پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده از معادن متعلق به استان‌های خراسان رضوی با ۶۱ فقره، یزد با ۵۱ فقره و فارس با ۳۶ فقره بوده و در بخش اشتغال، بیشترین آمار اشتغال ایجاد شده مربوط به استان‌های یزد، خراسان رضوی و فارس به ترتیب با ۵۵۰، ۴۳۵ و ۴۲۳ نفر است.

همچنین در بخش گواهی کشف صادر شده نیز 486 گواهی کشف با هزینه اکتشافی معادل چهار هزار و ۳۰۵ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ برای معادن صادر شده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، ۹٫۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد. اگرچه صدور گواهی کشف روند کاهشی داشته، اما هزینه عملیات اکتشاف برای این تعداد گواهی کشف صادر شده در مقایسه با سال ۱۳۹۹، رشد ۱۷۵ درصدی را تجربه کرده است. همچنین تناژ ذخیره قطعی معادن نیز ۷۱۵ هزار و ۹۵۹ هزار تن در سال ۱۳۹۹ به ۸۶۹ هزار و ۳۶۹ هزار تن در سال ۱۴۰۰ رسیده است که رشد حدود ۱٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است که پروانه اکتشاف صادر شده معادن نیز از یک هزار و ۲۳ فقره در سال ۱۳۹۹ به هزار و ۹۵ فقره طی سال ۱۴۰۰ رسیده و معادل ۷ درصد رشد داشته است که از میان ۳۱ استان کشور، بیشترین پروانه‌های اکتشاف صادر شده متعلق به خراسان جنوبی با ۱۴۱ فقره، فارس با ۹۷ فقره و سیستان و بلوچستان با ۹۴ فقره بوده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.