چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
کاهش قمیت خودرو و لوازم خانگی در گروی حذف واسطه‌گران فولاد
26 مرداد 1400 - 10:02
شناسه : 16282
عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد؛ عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فولاد علاوه بر اینکه در صنعت خودرو اثرگذار بوده و با ساماندهی این حوزه می‌توان به کاهش قیمت تمام شده خودرو کمک کرد؛ بلکه در صنعت ساختمان‌سازی نیز یکی از مولفه‌های مهم به شمار می‌‌آید.
ارسال توسط : منبع : خانه ملت
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهزاد رحیمی عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح مسائلی که وزیر آینده صنعت، معدن و تجارت باید به آن‌ها رسیدگی کند، اظهار داشت: از آنجایی که قیمت فولاد و محصولات فولادی بر بهای بسیاری از کالاها و محصولات نهایی تولید شده در صنایع پایین‌دستی تاثیر دارد، وزیر جدید باید زمینه ساماندهی این صنعت و حذف واسطه‌گران را فراهم کند.

وی افزود: فولاد علاوه بر اینکه در صنعت خودرو اثرگذار بوده و با ساماندهی این حوزه می‌توان به کاهش قیمت تمام شده خودرو کمک کرد؛ بلکه در صنعت ساختمان‌سازی نیز یکی از مولفه‌های مهم به شمار می‌رود، زیرا در شرایط کنونی یکی از علل گرانی مسکن را افزایش قیمت مصالح ساختمانی می‌دانند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با ساماندهی صنعت فولاد و جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد می‌توان زمینه ارزان شدن کالاهای تولیدی داخلی مانند خودرو و لوازم خانگی را فراهم کرد. علاوه بر این استفاده از ظرفیت معادن از دیگر برنامه‌هایی است که وزیر آینده صنعت، معدن و تجارت باید در دستورکار خود قرار دهد، زیرا در حال حاضر رانت و دست‌هایی در پشت پرده از شیوه درست استفاده از این ظرفیت جلوگیری می‌کنند.

رحیمی در پایان بررسی نحوه واگذاری معادن را نیز از دیگر محورهایی دانست که باید به آن پرداخت و خاطرنشان کرد: توسعه معادن و صنایع معدنی به لحاظ ظرفیت موجود، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی محسوب می‌شود. لذا در این زمینه باید به منظور جلوگیری از خام فروشی، ایجاد و توسعه واحدهای فراوری در محل معادن تمهیدات لازم پیش‌بینی شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.