جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
کاهش قیمت جهانی طلا
29 دی 1400 - 11:30
شناسه : 23325
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای افزایش سریع‌تر نرخ‌های بهره آمریکا که بازده اوراق خزانه را به بالاترین رکورد دو سال اخیر رساند، روند کاهشی روز گذشته را ادامه داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۱۲ دلار و ۲۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه به ۱۸۰۵ دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت یک هفته اخیر بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد کاهش، در یک هزار و ۸۱۲ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

نیکلاس فراپل مدیرکل جهانی شرکت ی بی سی بولیون، اظهار داشت: به نظر می‌رسد روند شکل گرفته از افزایش نرخ‌های بهره واقعی، طلا را در لاک دفاعی نگه خواهد داشت، بنابراین انتظار می‌رود طلا محدوده بین ۱۸۰۰ تا یک هزار و ۷۹۲ دلار را امتحان کند.

در حالی که معامله‌گران منتظر نشست سیاست پولی فدرال رزرو در روزهای ۲۵ و ۲۶ ماه ژانویه هستند و انتظار دارند مقامات بانک موضع تهاجمی‌تری برای مقابله با رشد تورم اتخاذ کنند، بازده اوراق خزانه آمریکا به بالاترین حد دو سال اخیر صعود کرد. طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود، اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که به فشارهای تورمی افزوده است، افزایش قیمت‌های نفت به بالاترین حد هفت سال گذشته در پی مسدود شدن جریان نفت از خط لوله عراق به ترکیه و مشکلات ژئوپلیتیکی در روسیه و امارات متحده عربی بوده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۳۸ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۹۷۲ دلار و ۱۱ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، یک هزار و ۸۹۰ دلار و ۱۸ سنت بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.