سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
کاهش مجدد شاخص بورس
10 خرداد 1400 - 16:33
شناسه : 13174
شاخص کل در بازار بورس روز دوشنبه، ۱۰ خرداد ماه، ۱۰ هزار و ۹۶۳ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۴۵ هزار واحد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برپایه معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۱۶۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل با دو هزار و ۵۳۵ واحد کاهش به ۳۸۲ هزار و ۹۹۶ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۶۳۵ واحد افت به ۲۴۷ هزار و ۱۱۳ واحد رسیده است. علاوه بر این شاخص بازار اول ۹ هزار و ۹۰۶ واحد و شاخص بازار دوم ۱۵ هزار و ۷۲۳  واحد کاهش یافت.

در این راستا بین همه نمادها، نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان) با ۴۹۴ واحد، اپال (فراوری معدنی اپال کانی پارس) با ۲۹۵ واحد، سپ (پرداخت الکترونیک سامان کیش) با ۱۱۷ واحد، فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) با ۱۱۴ واحد، شنفت (نفت پارس) با ۸۶ واحد، وپست (پست بانک ایران) با ۷۳ واحد، لوتوس (تامین سرمایه لوتوس پارسیان) با ۵۱ واحد و وپارس (بانک پارسیان) با ۵۰ واحد، تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل فملی (ملی صنایع مس ایران) با یک‌هزار و ۳۴۹ واحد، فولاد (فولادمبارکه اصفهان) با ۹۵۲ واحد، وبملت (بانک ملت) با ۸۵۴ واحد، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) با ۷۸۱ واحد، تاپیکو (نفت و گاز پتروشیمی تامین) با ۶۷۲ واحد، خودرو (ایران‌خودرو) با ۵۵۸ واحد، اخابر (مخابران ایران) با ۴۳۵ واحد، وامید (گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید) با ۳۶۳ واحد، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس) با ۳۵۸ واحد و خساپا (سایپا) با ۲۹۸ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شپنا (پالایش نفت اصفهان)، ‌خودرو (خودرو ایران)، خساپا (سایپا) و شتران (پالایش نفت تهران)، در رده نمادهای پُرتراکنش قرار دارند.

گروه فراورده نفتی نیز در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۴۷۹ میلیون و ۷۶۹ هزار برگه سهم به ارزش پنج‌هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال دادوستد شده است.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۱۷ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۲۴ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار یک میلیارد و ۱۴۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۶۱ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد بپاس (بیمه پاسارگاد)، مادیرا (صنایع ماشین‌های اداری ایران)، ودی (بیمه دی)، بگیلان (توسعه مسیر برق گیلان)، وملل (اعتباری ملل)، شرانل (نفت ایرانول)، میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیان )، فگستر (گسترش صنایع روی ایرانیان)، تولید و فتوسا (توسعه سرب روی ایران) و شتوکا (توکا رنگ فولاد سپاهان) وضعیت مساعدی ایجاد کردند.

در مقابل هرمز (فولاد هرمزگان‌جنوب)، شگویا (پتروشیمی تندگویان)، سمگا (گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی)، کگهر (سنگ‌آهن گهرزمین)، وهور (مدیریت انرژی تابان هور)،  زاگرس (پتروشیمی زاگرس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، رافع (شرکت آهن و فولاد ارفع) و ومهان (گروه توسعه مالی مهر آیندگان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.