دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
کاهش ناخالصی‌های زغال‌سنگ به روش جدید فراوری
24 شهریور 1400 - 10:16
شناسه : 17810
مدیر مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران گفت: این مرکز با همکاری دانشگاه تهران و شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، به روش جدید فراوری برای کاهش ناخالصی‌های این ماده معدنی دست یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مجید وفایی مدیر مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران، اظهار داشت: این مرکز با همکاری دانشگاه تهران، طرح امکان ‌سنجی شناسایی و حذف گوگرد با هدف افزایش بازیابی و کاهش خاکستر محصول نهایی در ناحیه زغال‌سنگ پروده طبس را اجرا کرد.

وی افزود: محققان این طرح توانستند با به کارگیری مجموعه‌‌ای از روش‌‌های فیزیکی (واسطه سنگین)، فیزیکی و شیمیایی (فلوتاسیون) و روش شیمیایی(meyer)، کنسانتره زغال‌سنگ با حدود ۵ درصد خاکستر و یک درصد گوگرد تولید کنند.

مدیر مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران با اشاره به نیاز صنعت فولاد (به روش کوره بلند) به مصرف خاکستر کم‌تر از ۱۰ درصد و گوگرد زیر یک درصد برای تولید کک، گفت: کنسانتره زغال‌سنگ تولیدی کارخانه‌‌های فراوری دارای خاکستر ۱۰ درصد و گوگرد ۱٫۵ تا ۲ درصد بوده که برای تولید فولاد مضر است. لذا هم‌اکنون در کشور، برای رفع مشکل این نوع ناخالصی، کنسانتره زغال تولیدی با کنسانتره زغال‌سنگ وارداتی و دارای میزان گوگرد کم مخلوط می‌‌شوند تا مجموع گوگرد کنسانتره حاصله، به حدود یک درصد برسد.

وفایی فرد در پایان با اشاره به امکان توسعه تحقیقات و صنعتی‌سازی طرح شناسایی و حذف گوگرد، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این طرح در کارخانه‌های فراوری زغال‌سنگ، امکان استحصال تولید کنسانتره با میزان خاکستر و گوگرد کم میسر خواهد شد و نیاز کارخانه‌های تولید فولاد به روش کوره بلند در کشور مرتفع می‌شود. این اقدام باعث جلوگیری از واردات کنسانتره زغال‌سنگ از خارج و ممانعت از خروج ارز خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.