سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
کاهش ۱۹.۴ درصدی مجوزهای صادره معدنی
05 آبان 1400 - 11:09
شناسه : 19696
بر اساس آخرین آمار، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه در مجموع یک هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال صرف هزینه‌های اکتشاف شده است که ۲۳۷.۳ درصد بیشتر از هزینه مصرفی در مدت مشابه سال گذشته به جهت عملیات اکتشاف معدنی است که بیشترین رشد را در این آمار به خود اختصاص داد. در مقابل اما تعداد مجوزهای معدنی صادره برای پروانه بهره‌برداری با افت ۱۹.۴ درصدی بیشترین کاهش را در میان مجوزهای صادره معدنی در این مدت داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی ۶ ماهه نخست سال جاری از میزان صدور گواهی کشف، پروانه بهره‌براری و میزان اشتغال در معادن به واسطه پروانه بهره‌برداری نسبت به ‌۶ ماهه نخست سال گذشته کاسته شده است. اما صدور پروانه اکتشاف و به ‌تبع هزینه صرف شده به جهت عملیات اکتشاف افزایشی ثبت شد.

در مجموع ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ معادل ۴۸۵ فقره پروانه اکتشاف صادر شده که نسبت به ۴۷۵ فقره صدور پروانه اکتشاف صادر شده در مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲.۱ درصدی داشته است. همچنین طی مدت مذکور سال جاری ۲۲۹ فقره گواهی کشف معادن صادر شده که ۱۳ فقره کم‌تر از تعداد مجوزهای صادر شده در نیمه نخست سال ۱۳۹۹ برای همین مجوز است و بدین ترتیب ۵.۴ درصد کاهش صدور این مجوز دیده می‌شود.

طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در صدور پروانه بهره‌برداری تا پایان مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشترین افت صدور مجوز مربوط به پروانه بهره‌برداری است که با کاهش ۱۹.۴ درصدی از ۳۰۹ فقره به ۲۴۹ فقره رسیده است.

کاهش ۴.۸ درصدی شاغلان معدنی در نیمه نخست ۱۴۰۰ 

علاوه بر مجوزهای معدنی، میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۴.۸ درصدی داشت. در حالی که از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹، نزدیک به دو هزار و ۵۴۰ نفر مشغول شدند، این میزان در مدت مشابه سال جاری به دو هزار و ۴۱۸ نفر رسیده است.

گفتنی است، در مقابل اما سرمایه صرف شده برای عملیات اکتشاف طی ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳۷.۳ درصد افزایش یافته است. سرمایه مجوزهای صادره برای اکتشاف معادن که معادل هزینه صرف شده برای عملیات اکتشاف بوده، در نیمه نخست سال جاری یک هزار و ۹۳۳ میلیارد ریال است. این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۵۷۳ میلیارد ریال صرف شده بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.