سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ایجاد یک هزار فرصت شغلی جدید در منطقه ویژه
13 بهمن 1399 - 10:59
شناسه : 6150
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس خبر داد: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس از کاهش 50 درصدی شکایات کارگری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال 9 هزار و 345 نفر جویای کار‌ در اداره کار منطقه ویژه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هزار و 356 نفر به کارفرمایان معرفی شده‌اند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی منطقه ویژه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن خلج طهرانی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه‌ فجر و تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به تمام جهادگران عرصه صنعت به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات واحد کار و اشتغال این منطقه عظیم اقتصادی پرداخت و گفت: این واحد مجموعه‌ای است که ارتباط بین کارگر و کارفرما را برقرار و تنظیم می‌کند تا تحقق اهداف سازمانی میسر شود.

وی واحد کار و اشتغال را دارای حساسیت و جایگاه ویژه‌ای خواند و افزود: فعالیت صحیح این واحد می‌تواند در امر اشتغال نیروی انسانی بسیار موثر باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، هدایت افراد به سمت آموزش‌های تخصصی از مجرای سازمان فنی و حرفه‌ای را یکی دیگر از اهداف واحد کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس دانست و گفت: صدور پروانه اشتغال اتباع خارجی بر اساس مقررات، صیانت از نیروی انسانی، رسیدگی به مشکلات کارگری و نظارت بر حقوق و دستمزدها، از وظایف ذاتی این واحد است.

خلج طهرانی تعداد شاغلان فعلی منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس را ۱۲ هزار و ۲۶۰ نفر عنوان کرد و اذعان داشت: از این تعداد ۶ هزار و ۶۳۰ نفر به‌صورت پیمانکاری و ۵ هزار و ۶۳۰ نفر نیز به‌صورت قرارداد مستقیم با شرکت‌ها در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ۱۸ شرکت سرمایه‌گذار در منطقه ویژه‌ اقتصادی خلیج‌فارس مستقر هستند، اضافه کرد: ۱۲۰ شرکت نیز به‌صورت پیمانکاری به فعالیت مشغول‌اند که حضور این حجم از شرکت‌های صاحب‌نام، حاکی از رونق تولید، کار و تلاش شبانه‌روزی در این منطقه عظیم اقتصادی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در خصوص تعداد شکایات ثبت شده در واحد کار و اشتغال منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس نیز بیان داشت: از ۲۵۱ مورد شکایت سال گذشته به ۱۱۲ مورد شکایت در امسال رسیده شده است. همچنین تعداد شکایات بررسی‌شده سال جاری نسبت به سال گذشته، کاهش 50 درصدی را نشان می‌دهد.

خلج طهرانی در پایان به آمار جویندگان کار نیز اشاره کرد و افزود: امسال حدود ۹ هزار و ۳۴۵ نفر جوینده‌ کار در اداره کار منطقه ویژه ثبت‌نام کرده‌ که از این تعداد، حدود یک هزار و ۳۵۶ نفر به کارفرمایان معرفی شده‌اند. وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام همکاران که در شرایط خاص ایجاد شده به‌تبع شیوع ویروس کرونا همچنان در حال کار جهادی هستند، کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدوارم ماموریت سنگینی که در ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای حرکت صحیح فرآیند تولید بر دوش ما قرار داده شده است، به‌خوبی محقق شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.