پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
کاهش ۸٫۹ درصدی تولیدجهانی فولادخام
06 آبان 1400 - 9:23
شناسه : 19739
براساس گزارش‌های منتشر شده، تولید جهانی فولاد خام طی 9 ماهه نخست سال 2021 میلادی به بیش از یک میلیارد و 460 تن رسید که ایران با تولید 19.3 میلیون تن توانست جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میزان تولید فولاد خام ۶۴ کشور فولادساز جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی با رشد ۷٫۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید جهانی این محصول نیز طی ماه سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی ۱۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام شد که حاکی از کاهش ۸٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

رتبه نهم ایران به رغم کاهش تولید

همچنین تولید فولاد خام ایران طی ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۸٫۶ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۹٫۳ میلیون تن کاهش یافت. با این حال، ایران در رتبه نهمین فولادساز برتر جهان جای گرفته است. در همین حال ترکیه و آلمان به سبب تولید برابر طی ماه سپتامبر و دوره ۹ ماه سال جاری میلادی، در رتبه هشتم ایستادند. علاوه بر این در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی میزان تولید این محصول در ایران حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ثبت رسید که افت ۵۱ درصدی نسبت به ماه سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی را نشان می‌دهد.

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد که طی ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی، چین با تولید ۸۰۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام همچنان در صدر فولادسازان جهان قرار دارد. پس از آن، هند و ژاپن با تولید ۸۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم ایستادند.

همچنین طی مدت یاد شده، ایالات متحده آمریکا با تولید ۶۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، روسیه با تولید ۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و کره جنوبی با تولید ۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند. آلمان و ترکیه هرکدام با تولید ۲۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به طور مشترک در رتبه هفتم ایستادند. از سوی دیگر برزیل با تولید ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن جایگاه هشتم تولید جهانی فولاد را به خود اختصاص داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.