جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
کاهش ۹ هزار دلاری بهای مس
12 بهمن 1400 - 16:03
شناسه : 24001
بهای جهانی هر تن مس در اواخر ماه ژانویه به محدوده 9 هزار و ۵۰۰ دلاری کاهش یافت که پایین‌ترین سطح طی پنج هفته اخیر بوده و مرتبط با شاخص قوی دلار و خوش‌بینی‌ها به رشد تولید است.
ارسال توسط : منبع : کالا خبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد طی ۱۷ ماه گذشته رسیده است؛ چراکه فدرال رزرو در ماه مارس از افزایش نرخ بهره خبر داد و فضا را برای صعود بیشتر در سال ۲۰۲۲ آماده کرد که در نتیجه آن قدرت خرید واحدهای واردکننده کاهش یافت و تصور احتمال افزایش نرخ‌ها و در پی آن کاهش تقاضا دور از ذهن نیست.

در عین حال کمیسیون مس شیلی پیش‌بینی خود را در مورد کاهش قیمت مس برای سال ۲۰۲۲ تایید کرد که دلیل آن را کاهش رشد اقتصادی مصرف‌کنندگان برتر مس در جهان اعلام کرد. این کمیسیون همچنین برآورد کرده که تولید مس جهان در سال ۲۰۲۲ رشد ۴.۱ درصدی خواهد داشت و به سطوح قبل از کرونا خواهد رسید. همچنین این عدد برای سال ۲۰۲۳ معادل ۵.۵ درصدی خواهد بود.

گفتنی است، شیلی هم برنامه تولیدی خود را برای دو سال آتی افزایشی می‌داند که در آن تولید سال ۲۰۲۲ با رشد ۲.۲ درصدی ۵ میلیون و هفت هزار تن و سال ۲۰۲۳ با رشد ۴.۶ درصدی به ۶ میلیون تن خواهد رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.