جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
کاوشگران فلز کویر اجازه فعالیت بدون مجوز را ندارد
18 بهمن 1400 - 13:02
شناسه : 24297
سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در نشست ویژه بررسی وضعیت شرکت کاوشگران فلز کویر گفت: برای توقف عملیات راه‌اندازی کارخانه تولید سرب به یکی از شرکت‌های در این شهرستان تذکر جدی داده شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدشریف زارعی سرپرست فرمانداری ویژه کاشان در نشست ویژه بررسی وضعیت شرکت کاوشگران فلز کویر، پس از ارائه گزارش اعضای این نشست و نظریه‌های کارشناسی دستگاه‌های مرتبط با موضوع صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه تولید سرب و نقره، اظهار داشت: با دلیل و برهان اثبات شد که تاکنون هیچ مجوز رسمی از دستگاه‌های مرتبط به شرکت کاوشگران فلز کویر داده نشده است.

وی افزود: با توجه به مخالفت‌های پیشین و همچنین مخالفت صریح دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌های حفاظت محیط‌زیست، صنعت، معدن و تجارت و شورای اسلامی شهر کاشان، مقرر شد شرکت کاوشگران فلز کویر از هرگونه فعالیت به منظور راه‌اندازی کارخانه تولید سرب در شهرستان کاشان پرهیز کند.

فعالیت بدو مجوز شرکت کاوشگران مجرمانه است

هادی بذرافشان معاون دادستان عمومی و انقلاب کاشان نیز در این نشست، ادامه فعالیت بدون مجوز شرکت کاوشگران فلز کویر در این شهرستان را عنوان مجرمانه دانست و گفت: در صورتی که گزارشی مبنی بر ادامه فعالیت این شرکت دریافت شود، برخورد قانونی با آن انجام خواهد شد.

این نشست با حضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی، رییسان اداره‌های حفاظت محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت، شوراهای اسلامی شهر و شهرستان کاشان و نماینده دفتر نماینده کفیل مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل و مدیرعامل و مهندسان کارخانه تولید سرب برگزار شد.

گفتنی است، راه‌اندازی کارخانه تولید سرب از سوی شرکت کاوشگران فلز کویر در کاشان طی چند ماه گذشته با واکنش‌های منفی سازمان‌های مردم نهاد و طیف‌های گسترده‌ای از قشرهای مختلف مردم به ویژه دوستداران محیط‌زیست و فعالان رسانه‌ای در این شهرستان مواجه شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.