پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
کردستان در شرف صنعتی شدن
18 تیر 1401 - 11:14
شناسه : 30036
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۷ طرح فولاد در کردستان تعریف شده است که تاکنون فعال‌سازی چهار واحد آن با موفقیت انجام شده و در مجموع، ۳٤ هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه‌‌ها برآورد شده است که نویدبخش تحرک صنعتی در استان‌ها قلمداد می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای اداری، اظهار داشت: ۱۷ طرح فولاد در کردستان تعریف وچهار واحد آن فعال شد که در مجموع ۳٤ هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه‌‌ها است که نویدبخش تحرک صنعتی در استان‌ها قلمداد می‌شود.

وی افزود: اکتشافات معدنی از ۱٥ اردیبهشت ماه آغاز و ٥۳ درصد از مساحت استان تحت پوشش قرار دارد که تاکنون ۲۲ هزار کیلومتر برداشت هوایی انجام شده است و ٥۰ متخصص زمین‌شناسی مستقر و تا پایان سال انجام خواهد شد و این یکی از اقدامات مهم در حوزه معدن به شمار می‌رود.

فاطمی امین در خصوص حقوق دولتی معادن، گفت: سال گذشته، ٨٥۰ میلیارد تومان تحت عنوان حقوق دولتی از معادن دریافت شد که طبق قانون باید ۱٥ درصد از این حقوق دولتی به محل معادن بازگردد، اما تنها ۱٥ میلیارد تومان بازگشت حقوق دولتی داشتیم که خوشبختانه با مصوبات انجام شده در سال جاری، حقوق معادن با ۱۰ درصد افزایش در اختیار استان قرار می‌گیرد. یکی از کارهایی که در حال انجام بوده، تقویت زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: ۱٦٥ واحد نیمه‌تعطیل و راکد در استان کردستان وجود دارد که تا سه ماه نخست سال جاری، ٥٦ واحد صنعتی فعال و از حالت راکد خارج شده است و بیش از ۱۱۰ اشتغال رخ داد که این روند، ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.