پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
کرمانشاه در جایگاه هفتم در حوزه مواد معدنی کشور ایستاد
16 اسفند 1400 - 12:24
شناسه : 25463
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اعلام اينکه هم‌اکنون 176 معدن استان فعال است، گفت: استان کرمانشاه رتبه هفتم کشور را از لحاظ معادن فعال به خود اختصاص داده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن دارابی رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۸۴ پروانه اکتشاف و ۲۲۲ پروانه بهره‌برداری معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است که از این میان تنها ۱۷۶ فقره فعال است.

وی ميزان اشتغال‌زايی معادن مذکور را دو هزار و ۲۸۹ نفر به‌صورت مستقيم، اعلام کرد و افزود: هدف اين است که بتوانيم با سرعت بخشيدن به اقدامات اداری، آموزشی و رفع موانع و مشکلات، برافزايش کارکرد، ميزان بهره‌وری و اشتغال معادن استان بی‌افزایيم.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص پهنه‌های استان، گفت: در کرمانشاه پنج پهنه گيلانغرب، سنقر، هرسين، اسلام آباد غرب و پهنه ميانی در مجموع حدود ۱۶ هزار کيلومتر مربع مساحت دارند و آخرين پهنه آزاد شده، پهنه سنقر است.

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد معادن استان از نوع مصالح ساختمانی است و مانند ديگر استان‌های کويری کشور زياد غنی نيست با اين حال برای بهره‌برداری از آن‌ها ۱۲ دستگاه اجرايی مانند محيط زيست، شرکت آب منطقه‌ای، منابع طبيعی راه و شهرسازی و ديگر ادارات استعلام می‌شود، اما بعد از مدت‌ها تلاش برای کسب مجوز با يک مصوبه محلی و چند معارض همه فعاليت‌های متوقف خواهد شد.

گفتنی است، استان کرمانشاه دو ميليون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه‌های منابع طبيعی و با بيش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و يک ميليون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکيل شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.