پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
کسب رکوردی جدید در صدور مجوزهای اکتشافی
10 خرداد 1400 - 12:39
شناسه : 13143
در نخستین ماه سال جاری مجوزهای معدنی صادر شده در قالب پروانه اکتشاف و گواهی کشف، نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان قابل توجهی رشد کرد و تنها ۱۱ فقره پروانه بهره‌برداری کم‌تر شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس گزارش وزارت صنعت و معدن و تجارت میزان صدور مجوزهای معدنی به‌جز پروانه بهره‌برداری، میزان اشتغال در معادن و هزینه صرف شده به جهت عملیات اکتشاف روندی افزایشی داشته است.

طی فروردین ماه سال ۱۴۰۰ معادل ۷۰ فقره پروانه اکتشاف صادر شده است که نسبت به ۳۳ فقره صدور پروانه اکتشاف صادر شده در مدت مشابه سال گذشته افزایش و بیشترین میزان صدور مجوزهای معدنی را به خود اختصاص داده است. همچنین طی مدت مذکور سال جاری با افزایش ۶۱.۵ درصدی در صدور گواهی کشف معادن، ۲۱ فقره از این مجوز معدنی صادر شد. در حالی که طی فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تنها برای ۱۳ فقره گواهی کشف صادر شده بود.

طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، در صدور پروانه بهره‌برداری طی نخستین ماه از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ تنها مجوزهای مربوط به پروانه بهره‌برداری منفی و با افت ۴.۲ درصدی از ۲۴ فقره به ۲۳ فقره رسیده است.

رشد بالغ بر ۱۰۸۷ درصدی در صرف عملیات اکتشاف

گفتنی است که سرمایه انجام شده برای عملیات اکتشاف نیز در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۸.۶ درصد افزایش یافته است. سرمایه مجوزهای صادره برای گواهی کشف معادن که معادل هزینه انجام شده برای عملیات اکتشاف بوده است، در نخستین ماه سال جاری ۵۳ میلیارد ریال برآورد شد و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده بود.

لازم به توضیح است که میزان اشتغال به واسطه صدور پروانه‌های بهره‌برداری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۱.۹ درصدی داشته است. در فروردین ماه سال گذشته ۲۳۲ نفر مشغول شدند اما در مدت مشابه سال جاری، میزان اشتغال در این حوزه به ۳۰۶ نفر رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.