سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
کسب ۳ رکورد ارزشمند در فولاد تاراز
19 فروردین 1400 - 12:38
شناسه : 10060
اهمیت تولید و تعیین شعارهایی در این حوزه توسط مقام معظم رهبری، گروه فولادمبارکه را بر آن داشت تا با تقویت تولید، به جد در تحقق این شعارها بکوشد. از این رو، شرکت فولاد تاراز به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه فولادمبارکه، با ثبت سه رکورد ارزشمند در سال 1399، سهم خود را در تحقق این مهم ایفا کرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صنعت فولاد یکی از صنایع کلیدی و اصطلاحا مادر است که گسترش و تقویت آن زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشورها خواهد بود. برای مثال چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان به حساب می‌آید و تا ۱۰ سال آینده بر قله اقتصاد جهانی خواهد ایستاد، تولید ۵۳ درصد معادل نیمی از فولاد جهان را بر عهده دارد.

از طرفی اهمیت تولید در رشد اقتصادی کشور باعث شده است تا رهبر معظم انقلاب طی ۱۰ سال اخیر با شعارهایی اقتصاد و تولید را در کشور بهبود بخشند. در همین راستا، شرکت فولادمبارکه به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فعال در حوزه تولیدات غیرنفتی در تلاش است تا با وجود همه مشکلات تولیدی اعم از تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا علیه ایران، تولید را در حوزه کلیدی فولاد قوت بخشد و به سهم خود، چرخ اقتصاد را با سرعت بیشتری به حرکت درآورد.

یکی از اقدامات این هلدینگ اقتصادی، هدایت شرکت‌های زیرمجموعه در راستای تحقق جهش تولید، حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخلی است. در همین راستا شرکت فولاد تاراز یکی از این شرکت‌های زیرمجموعه، با برنامه‌ریزی دقیق و حمایت‌‌های فولادمبارکه موفق به ثبت چند رکورد ارزشمند شده است. رکوردهایی که نقش موثری در تامین مواد اولیه و رسیدن به خودکفایی در لوازم خانگی کشور داشته است.

رشد ۱۵٫۴ درصدی تولید؛ رکورد تاراز در سال ۱۳۹۹

سعید رشیدی مدیرعامل فولاد تاراز، اظهار داشت: شرکت فولاد تاراز توانست با تولید بیش از ۱۷۳ هزار و ۱۰۶ تن ورق گالوانیزه در سال ۱۳۹۹ و رشد ۱۵.۴ درصدی تولید نسبت به سال ۱۳۹۸  با تولید ۱۵۰ هزار و ۸۶ تن، رکورد ارزشمندی را به ثبت رساند.

وی افزود: کسب رکورد ۹۹/۸۶ درصد محصول با کیفیت و فاقد عیب، همزمان با بالاترین رکورد تولید ماهیانه به میزان ۱۸ هزار و ۵۴۹ تن با ترکیب ابعادی مختلف، از دیگر افتخارات این شرکت است.

مدیرعامل فولاد تاراز گفت: رکورد سالیانه حمل محصولات نیز بیش از ۱۷۳ هزار تن بوده که نسبت به سال ۱۳۹۸ با تولید ۱۵۲ هزار تن، ۱۵ درصد رشد داشته است.

شایان ذکر است که شرکت فولاد تاراز در زمینه تولید ورق گالوانیزه با پوشش‌های خاص فعالیت می‌کند که قابلیت مقاومت در برابر خوردگی، فرم‌پذیری بالا، رنگ‌پذیری مناسب، بازرسی آسان و عملیات جوشکاری را دارد. عمده مصارف این ورق نیز در قطعات لوازم خانگی مانند یخچال، بخاری، ماشین لباسشویی، کولر، مایکرو ویو، ناودان‌ها و لوله‌‌ها، سازه‌های فضایی و انبارها، سقف‌‌های فلزی، نیروگاه‌ها، قطعات خودرو، اگزوز، مخازن ذخیره آب و کابینت آشپزخانه است. بنابراین می‌توان گفت ورق‌های تولیدی گروه فولادمبارکه، از اصلی‌‌ترین مواد خام مورد نیاز برای تولید این محصولات در کشور به شمار می‌رود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.