جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
کشف ذخایر جدید مس در سیستان
11 مرداد 1400 - 14:08
شناسه : 15728
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان گفت: تاکنون ۵۰۰ میلیون تن ذخایر مس در این استان کشف شده که در همین راستا شرکت‌های توانمند کشور در این حوزه اعلام سرمایه‌گذاری به میزان پنج هزار میلیارد تومان کرده‌اند.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، داود شهرکی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان، اظهارداشت: صنعت بدون منابع بانکی نمی‌تواند رونق داشته باشد. لذا طی سالیان گذشته عمده سرمایه‌گذاری‌ها در بخش صنعت سیستان و بلوچستان توسط مردم بوده که با برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته میل به سرمایه‌گذاری در بخش‌های خصوصی و دولتی توانمند در استان فراهم شد و در آینده نزدیک شاهد جهش تولید و رونق اقتصادی استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی با بخش‌های تولید و تجارت به رونق اقتصادی کمک بسزایی خواهد کرد، افزود: سال گذشته با پیگیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت تنها استانی بودیم که در راستای حمایت و رونق تولید زمینه اجرای تسهیلات ۹ درصدی یارانه‌ای را فراهم و عملیاتی کردیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان، گفت: استراتژی توسعه‌ای تعریف شده برای توسعه این استان در ۲ بخش معدن و تجارت بوده و با توجه به ذخایر خوب معدنی که در سیستان داریم توجه به معدن ایجاد صنایع را هم در پی‌خواهد داشت که این مهم در استان ما در حال انجام است.

شهرکی بیان کرد: تاکنون در سیستان و بلوچستان ۳۷ تن طلا شناسایی شده و ذخیره خوب تیتانیوم در منطقه فنوج نیز شناسایی که سرمایه‌گذاری توسط یکی از شرکت‌های توانمند معدنی کشور جهت ایجاد معدن و صنایع وابسته در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سیستان و بلوچستان طرح‌های بزرگ از جمله فولاد چابهار، طلای بزمان، مس شمال زاهدان، مس نیمروز و صنایع معدنی منیزیت با پیشرفت‌های فیزیکی قابل قبول در حال انجام است که نهایتا با اتمام این طرح‌ها جهش اقتصادی در استان انجام خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌ و بلوچستان، در پایان خاطرنشان کرد: در سیستان و بلوچستان صنایع شاخص کشوری فعال شامل ۲ کارخانه سیمان و یک کارخانه سیمان آماده افتتاح،کارخانه صنایع معدنی مس نصرت‌آباد، مجتمع نساجی ایرانشهر، کارخانه تولید کننده سموم دفع آفات نباتی با تامین ۱۵ درصد از نیاز کشور، کارخانه‌های تولیدی تور ماهی که تامین‌کننده ۸۰ درصد نیاز صیادان کشور است و البته قطب صنایع تبدیلی شیلاتی در تولید انواع برندهای کنسروها در کشور نیز محسوب می‌شویم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.