جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
کشف ۴٫۵ میلیارد تن ذخیره جدید مس
26 اسفند 1400 - 15:04
شناسه : 25865
اردشیر سعد محمدی در مراسم معارفه سرپرست شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ۴.۵ میلیارد تن ذخیره جدید توسط شرکت مس کشف شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل اسبق شرکت مس عصر روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیریت عامل جدید این شرکت، اظهار داشت: معدن کشف شده سریدون جایگاهی بالاتر از معدن سرچشمه خواهد داشت. همچنین تولید کاتد مس تا پایان ۱۴۰۰ به ۲۸۵ هزار تن می‌رسد در حالی که تولید سال گذشته به ۲۷۰ هزار تن رسیده بود. در همین راستا فروش امسال تاکنون به ۳۱۷ هزار تن رسیده در حالی که سال گذشته تناژ فروش به ۲۷۰ هزار تن رسیده بود.

رکورد صادرات

مدیرعامل اسبق شرکت مس صدور ۱۶۰ هزار تن کاتد مس در سال ۱۴۰۰ را رکوردی در صادرات این شرکت اعلام کرد.

محمدی سرمایه گذاری‌های شرکت مس را ۱۳ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: سه کارخانه در صنعت مس در نیمه نخست سال جدید آماده راه‌اندازی می‌شوند. همچنینبرای نخستین طی ۵۰ سال گذشته، طرحی برای استفاده از سرباره‌های مس اجرایی خواهد شد که ۳۵۰ هزار تن به ظرفیت تولید کنسانتره شرکت ملی مس افزوده می‌شود.

بهره‌گیری از دانش‌بنیان‌ها در توسعه مس

از سوی دیگر علی رستمی سرپرست جدید شرکت ملی صنایع مس ایران، ابتدا ضمن تقدیر از اقدامات دوره مدیریتی سعدمحمدی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از اولویت‌های کاری خود دانست.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری ۱۳ میلیارد دلاری، توسعه های متعدد و چشمگیری در صنعت مس ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: در نظر داریم برنامه دستیابی به تولید ۴۰۰ هزار تن کاتد را عملی سازیم.

در پایان این مراسم، امیر خرمی شاد عضو هیات عامل و معاون توسعه و برنامه‌ریزی ایمیدرو، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اردشیر سعدمحمدی و آرزوی موفقیت برای دمتر رستمی،، خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایطی که شرکت مس در افزایش ذخایر و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده دارد، حتی قابلیت دستیابی به ظرفیت تولید یک میلیون تن کاتد را نیز دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.