جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
کشف ۵۰۰ میلیون تن ذخیره مس در معدن کرور
25 آذر 1400 - 8:29
شناسه : 21863
در شهرستان عنبرآباد و معدن مس کرور با اکتشافاتی که انجام شده بیش از 500 میلیون تن ذخیره جدید کشف شده است.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در جریان بازدید از معدن مس کرور در روستای رودفرق عنبرآباد به‌همراه دادخدا سالاری دادستان کرمان و اعضای شورای تامین شهرستان عنبرآباد، اظهار داشت: خوشبختانه شرکت ملی صنایع مس ایران در این مدت کوتاه توانسته چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن ذخایر جدید مس کشور را ارتقا بدهد که این معادل ۲۰ میلیون تن مس خالص است.

وی افزود: در فاز اول ۴۰ میلیون تن با عیار ۰٫۳ محدوده معدن را مشخص کردیم و امیدواریم با بازگشایی معدن و احداث کارخانه تولید فراوری مس بتوانیم ارزش افزوده و درآمد خوبی برای این منطقه شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با بیان اینکه برای دسترسی به معدن کرور نیازمند احداث جاده هستیم، گفت: احداث راه مجموعا به طول ۱۶ کیلومتر است که برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در سه قطعه تا خردادماه ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

سعدمحمدی بیان کرد: با احداث کارخانه فراوری و استخراج از معدن اشتغال خوبی در منطقه ایجاد خواهد شد و گردش مالی در بانک‌ها می‌تواند برای مردم تسهیلات ایجاد کند و امید را در بین مردم شکل بهتری بدهد. لذا امیدوار هستیم که با اکتشافات و استفاده از تکنولوژی جدید، شرایط بهتری برای توسعه و سرمایه‌گذاری در آینده داشته باشیم و مردم از این شرایط بهره کافی را ببرند.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ پروژه راه دسترسی به معدن را به اتمام برسانیم و در این مدت طراحی معدن را انجام ‌دهیم، همچنین پیمانکار معدن را برای استخراج انتخاب خواهیم کرد و همزمان با شروع استخراج کار طراحی کارخانه با مجوزی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گیریم، انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در پایان خاطرنشان کرد: از زمان شروع کارخانه فراوری مس، ۱۸ ماه زمان می‌برد، اما معدن فعال خواهد شد و استخراج و دپوی ماده معدنی بر اساس عیار در منطقه شکل خواهد گرفت. با شروع استخراج اکتشاف تکمیلی هم صورت می‌گیرد و برای گسترش سرمایه‌گذاری آینده در این منطقه برنامه‌ریزی می‌کنیم و نیروی انسانی مورد نیاز را از منطقه تامین خواهیم کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.