سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
کشور معدن زیان‌ده ندارد
15 دی 1399 - 9:00
شناسه : 4815
مدیر امور نظارت و برنامه ریزی شرکت ملی مس ایران گفت:‌ایران روی کمربند مس جهان قرار دارد؛ کمربندی که بخشی از آن در کمربند آندزیتی آلپ- هیمالیا قرار دارد و موجب شده تا ایران از ظرفیت های خوبی در بخش مس برخودار باشد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن؛ سعد عبدی مدیر امور نظارت و برنامه ریزی شرکت ملی مس ایران  در سومین همایش فلزات غیرآهنی با ارائه آماری از وضعیت معادن کشور بخصوص ذخایر معادن ایران، عنوان کرد: ذخایر ایران با توجه به اقداماتی که صورت گرفته در حال حاضر به ۳۶٫۵ میلیون تن رسیده است و با این میزان ذخیره ما در رتبه هفتم دنیا قرار داریم. 
مدیر امور نظارت و برنامه ریزی شرکت ملی مس ایران در خصوص وضعیت معادن طلای کشور نیز عنوان کرد: برآورد ذخایر از معادن طلای کشور در سال ۲۰۱۹ نشان دهنده وجود ۳۲۰ تن برآورده شده و این رقم برای بوکسیت که ماده اولیه آلومینا محسوب می شود برابر با ۳۸۰ میلیون تن  است که ایران را در جایگاه ۱۲ قرار داده است.
اما در خصوص وضعیت ذخایر روی ایران به گفته عبدی داده ها نشان دهنده آن است که ایران در جایگاه پنجم جهان قرار دارد که می توان گفت ذخایر روی ما در وضعیت خوبی در جهان برخوردار است. 
در جمع بندی وضعت معادن کشور مدیر امور نظارت و برنامه ریزی شرکت ملی مس ایران بر این نکته تاکید کرد که با توجه به شرایط کنونی می توان گفت هیج معدن زیان دهی در حال حاضر در کشور نداریم این امر نشان می دهند که در بخش معدن اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.