سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
کمبود عرضه به بازار مس حمله خواهد کرد
28 بهمن 1400 - 9:16
شناسه : 24733
براساس گزارش‌های منتشر شده، بازار جهانی مس طی سال 2022 میلادی، باوجود پیش‌بینی رشد تولید فلز سرخ، نیز شاهد کمبود عرضه این محصول خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برخلاف رشد تولید مس پیش‌بینی شده است که عرضه این فلز سرخ طی سال جاری میلادی با کمبود در بازارهای جهانی مواجه خواهد شد. این در حالی است که طی سال گذشته میلادی به دلیل بهبود اقتصاد جهانی و اعلام برنامه‌های چند تریلیون دلاری بخش زیرساخت در چین و آمریکا بازارجهانی شاهد ثبات بود و تقاضای مس بهبود یافت.

این رشد تقاضا ناشی از تمایل دولت‌ها و سرمایه‌گذاران جهان برای استفاده از مس در تکنولوژی‌هایی همچون انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل و نقل برقی و نیز کاهش گازهای گلخانه‌ای است که منجر به افزایش قیمت‌ها شد.

شرکت نورنیکل اعلام کرد که انتظار می‌رود طی سال جاری میلادی مصرف مس به دلیل بهبود اقتصادی دوران پسا کرونا و سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و حمل و نقل الکتریکی افزایش یابد. این امر منجر به کاهش جزئی ۸۲ هزار تنی مس تصفیه شده در بازارهای جهانی می‌شود.

درگزارش این شرکت آمده است که باوجود اینکه پیش‌بینی می‌کنیم رشد تولید فلزسرخ در معادن افزایش می‌یابد؛ رشد تولید مس تصفیه شده نیز نمی‌تواند تقاضای مس را تامین کند. اگرچه بر این باوریم که بازارجهانی باثبات خواهد بود و فقط در کوتاه مدت شاهد کسری یک درصدی در تامین مصرف جهانی است.

همچنین این شرکت پیش‌بینی می‌کند مصرف جهانی مس در سال ۲۰۲۲ میلادی با رشد ۳ درصدی به ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن افزایش یابد. علاوه بر این انتظار می‌رود تولید معادن مس جهان به ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش یابد که حاکی از رشد ۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. علت این امر آغاز به کاری معادن جدید در پرو و جمهوری دموکراتیک کنگو و نیز توسعه پروژه‌های موجود است.

گفتنی است، پیش بینی می‌شود در صورتی که طی ۲ تا ۳ سال آینده، پروژه‌های جدید مس تعریف نشوند، این تعداد از پروژه‌های احتمالی معدنکاری مس، نمی‌تواند نیاز تقاضای آینده بازار این فلز سرخ را تامین کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.