جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
کنسرسیوم برنده مزایده معدن جانجا شد
19 بهمن 1400 - 9:18
شناسه : 24333
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کنسرسیومی با راهبردی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات شامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر، چادرملو، گل‌گهر، تجلی، گهرزمین برنده مزایده معدن مس «جانجا» در سیستان و بلوچستان شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گرازش اخبارفلزات، حسین مدرس‌خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست با مسئولان و کارشناسان سازمان صنعت‌، معدون و تجارت استان با بیان اینکه باید شرکت سرمایه‌گذاری برای واگذاری ۴۰ درصد سهام به مردم تشکیل شود، اظهارداشت: کنسرسیوم برنده مزایده در خط انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان باید سرمایه‌گذاری و مشارکت کند. ورود بنگاه‌های بزرگ صنعتی و معدنی به این استان باعث تبدیل منابع به ثروت و توزیع متناسب سرمایه می‌شود.

وی با اشاره به علاقه‌مندی بخش خصوصی به فعالیت در معدن «جانجا» در پی اقدامات اکتشافی ایمپاسکو، افزود: برای فعال‌سازی معدن «جانجا» قرارداد ۲۵ ساله‌ای امضا خواهد شد که براساس آن سال دوم تا پنجم (حداکثر تا انتهای ۱۴۰۵) احداث و راه‌اندازی پروژه اجرا می‌شود و بهره‌برداری از معدن تا حداکثر ابتدای ۱۴۰۶ پیش‌بینی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان، گفت: در راستای فعال‌سازی معدن فراخوان جذب سرمایه‌گذار با هدف تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس و محصولات جانبی انجام شد که ۱۵ شرکت کنسرسیوم در این مزایده شرکت کردند، اما سه شرکت کنسرسیوم با توجه به حجم سرمایه‌گذاری، اهلیت مالی و فنی حائز صلاحیت شده بودند که از میان آن‌ها کنسرسیوم برنده انتخاب شد.

مدرس خیابانی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مدل استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی سیستان و بلوچستان برای سهامدار کردن مردم در این معدن نیز ارائه می‌شود. معدن «جانجا» با شروع پروژه تا یک هزار و۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و تا ۶ هزار نفر اشتغال غیرمستقیم خواهد داشت.

گفتنی است، معدن مس و طلای جانجا که در شهرستان نیمروز واقع شده و از معادن کلاس جهانی محسوب می‌شود، با ذخیره‌ای بالغ بر یک میلیارد تن به یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور تبدیل خواهد شد. این معدن قبلا در اختیار ایمپاسکو بوده است که این شرکت ۸۰ هزار متر حفاری در این محدوده با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش حفاری در معدن «جانجا» انجام داده و همین رقم سبب علاقه‌مندی بخش خصوصی برای فعالیت در این معدن شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.