سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
کنسرسیوم برنده مزایده معدن جانجا
17 بهمن 1400 - 12:01
شناسه : 24220
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه با مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کنسرسیوم برنده مزایده معدن «جانجا» به لحاظ مالی و فنی توانمند است، گفت: این توانمندی باعث تسریع در اجرای پروژه و بهره‌برداری از معدن خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه با مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان و مدیران عامل شرکت‌های کنسرسیوم برنده مزایده که با حضور ویدیو کنفرانسی استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: کنسرسیوم به عنوان برنده مزایده باید ۴۰ درصد سهام این معدن را به مردم واگذار کند تا توزیع ثروت محقق شود و مردم منطقه از این معدن سود ببرند.

تقدیر استاندار سیستان و بلوچستان از نگاه ویژه وزیر صمت به این استان

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در ارتباط ویدیو کنفرانسی از نگاه ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ورود بنگاه‌های بزرگ صنعتی و معدنی به این استان باعث تبدیل منابع به ثروت و توزیع متناسب سرمایه می‌شود.

وی بیان اینکه باید شرکت سرمایه‌گذاری برای واگذاری ۴۰ درصد سهام به مردم تشکیل شود، افزود: همچنین کنسرسیوم برنده مزایده در خط انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری و مشارکت کند.

علاقمندی بخش خصوصی به فعالیت در معدن «جانجا» در پی اقدامات اکتشافی ایمپاسکو

معدن مس و طلای جانجا که در شهرستان نیمروز واقع شده و از معادن کلاس جهانی محسوب می‌شود، با ذخیره‌ای بالغ بر یک میلیارد تن به یکی از بزرگ‌ترین معادن کشور تبدیل خواهد شد. این معدن پیش‌تر در اختیار ایمپاسکو بوده است و این شرکت توانست ۸۰ هزار متر حفاری در این محدوده با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش حفاری در معدن «جانجا» انجام دهد و همین رقم سبب علاقمندی بخش خصوصی برای فعالیت در این معدن شده است.

در راستای فعال‌سازی معدن فراخوان جذب سرمایه‌گذار با هدف تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس و محصولات جانبی انجام شد، ۱۵ شرکت کنسرسیوم در این مزایده شرکت کردند که سه شرکت/کنسرسیوم با توجه به ارزش سرمایه‌گذاری، اهلیت مالی و فنی حائز صلاحیت شده بودند که از میان آن‌ها کنسرسیوم در این مزایده برنده شد.

اکنون کنسرسیومی ‌به هدایت شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (شامل هلدینگ صنایع و معادن غدیر، چادرملو، گل‌گهر، تجلی، گهرزمین) برنده مزایده معدن مس «جانجا» در سیستان و بلوچستان شده است. لذا برای فعال‌سازی معدن «جانجا» قرارداد ۲۵ ساله امضا شد و در این راستا سال دوم تا پنجم (حداکثر تا انتهای ۱۴۰۵) احداث و راه‌اندازی پروژه خواهد بود و بهره‌برداری از معدن تا حداکثر ابتدای ۱۴۰۶ پیش‌بینی شده است.

استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی سیستان و بلوچستان در معدن«جانجا»

گفتنی است، مدل استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مردمی سیستان و بلوچستان برای سهامدار کردن مردم در این معدن نیز ارائه می‌شود. معدن «جانجا» با شروع پروژه تا یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و تا ۶ هزار نفر اشتغال غیر مستقیم خواهد داشت.

تقدیر نمایندگان سیستان و بلوچستان از اقدام وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعال سازی معدن «جانجا»
در این جلسه نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس همچنین از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای فعال‌سازی معدن «جانجا» از طریق برگزاری مزایده و واگذاری ۴۰ درصدی سهام معدن به مردم منطقه تقدیر و تشکر کردند.

شایان ذکر است که ایمیدرو در چهار پهنه و سه محدوده معدنی(پروانه اکتشاف و گواهی کشف) به مساحت ۷۰ هزار کیلومتر مربع در حال فعالیت اکتشافی در سیستان و بلوچستان است. همچنین شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو)نیز در ۵ پهنه با ۲۱ هزار کیلومتر مربع در حال انجام فعالیت اکتشافی در این استان بوده و تاکنون ۹۲ درصد پهنه‌ها آزادسازی شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.