چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
کودلکو در صدر شرکت‌های برتر تولیدکننده مس دنیا
22 فروردین 1401 - 16:43
شناسه : 26477
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت کودلکوی شیلی با تولید یک میلیون و 728 هزار تن فلز سرخ در سال 2021 میلادی و بدون تغییر نسبت به میزان تولید سال 2020، همچنان صدرنشین 10 شرکت برتر تولیدکننده مس جهان است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت کودلکو با وجود شرایط ناشی از پاندمی کرونا طی دو سال گذشته، همچنان اهداف تولید خود را ثابت نگه داشته و به سمت اجرای پروژه‌های توسعه‌ای خود در حرکت است تا بتواند در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی، به ظرفیت کامل تولید خود دست پیدا کند.

این در حالی است که شرکت فریپورت مک‌موران با تولید یک میلیون و ۴۰۷ هزار تن مس طی سال ۲۰۲۱ میلادی، شاهد رشد ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن است. یکی از دلایل این رشد تولید را می‌توان آغاز معدن‌کاری زیرزمینی در منطقه گرسبرگ دانست.

گلنکور، سومین شرکت برتر تولیدکننده فلز سرخ جهان است که توانست طی سال ۲۰۲۱ میلادی یک میلیون و ۱۹۶ هزار تن مس تولید کند که ۵ درصد کم‌تر از مدت مشابه سال پیش از آن است که علت این کاهش تولید را کاهش عیار در معادن عنوان کرده‌اند.

شرکت بی اچ پی بیلیتون، به عنوان چهارمین تولیدکننده مس جهان، طی سال ۲۰۲۱ میلادی با تولید یک میلیون و ۲۲ هزار تن مس، شاهد افت تولید نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان یک میلیون و ۱۰۷ هزار تن بود.

ساوترن کاپر، پنجمین تولیدکننده فلز سرخ جهان است که شاهد کاهش ۴٫۳ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ میلادی بود. این در حالی است که میزان تولید ۹۵۸ هزار تن مس در این شرکت، ۱٫۶ درصد فراتر از برنامه تولید ۹۴۳ هزار تن بود.

فرست کوانتوم با تولید ۸۱۶ هزار تن مس، KGHM با تولید ۷۵۴ هزار تن، ریوتینتو با تولید ۴۹۴ هزار تن، آنتوفاگاستا با تولید ۴۶۴ هزار تن و آنگلو امریکن با تولید ۴۶۳ هزار تن به ترتیب در رتبه‌های ۶ تا ۱۰ تولید فلز سرخ جهان طی سال گذشته میلادی ایستادند.در این بین، شرکت ملی صنایع مس ایران نیز طبق برآوردهای اولیه، بیش از ۲۸۰ هزار تن مس کاتد تولید کرد.

گفتنی است که طی سال گذشته میلادی، تولید معادن مس جهان ۲۱ میلیون و ۹۶ هزار تن و تولید مس تصفیه شده، ۲۴ میلیون و ۸۵۵ هزار تن اعلام شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.