چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
گازرسانی به ۵۷ واحد صنعتی بزرگ در استان اردبیل
19 اسفند 1399 - 14:49
شناسه : 8753
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: امسال به ۵۷ واحد صنعتی بزرگ و مصرف‌کننده عمده در ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان اردبیل، گازرسانی انجام شده است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رشید اسماعیلی مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، با اشاره به تکلیف شرکت گاز برای جایگزینی سوخت گاز طبیعی با سوخت فسیلی در واحدهای صنعتی، اظهار داشت: استان اردبیل با توجه به وجود واحدهای صنعتی، کشاورزی و معدنی بزرگ و نیز به علت برخورداری از شهرک‌های صنعتی و صنایع تبدیلی متعدد، در جایگزینی گاز طبیعی با سوخت فسیلی، عملکرد مناسبی داشته است.

وی مجموع واحدهای صنعتی متصل به شبکه گاز طبیعی کشور در استان اردبیل را یک هزار و ۵۰۱ واحد صنعتی جزء اعلام کرد و افزود: زیرساخت گازرسانی در شهرک‌ها و محورهای صنعتی استان نیز با اقدامات گسترده تامین و فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، بیان کرد: یک هزار و ۲۲۸ مورد از واحدهای صنعتی گازرسانی شده در استان اردبیل، جزو واحدهای صنعتی با مصرف جزء و ۲۷۳ واحد صنعتی نیز به عنوان مصرف‌کننده عمده هستند.

اسماعیلی یادآور شد: افتتاح پروژه گازرسانی به فاز ۲ محور صنعتی پارس‌آباد، جزو شاخص‌ترین اقدامات شرکت گاز استان اردبیل در گازرسانی به مناطق صنعتی محسوب می‌شوند.

وی همچنین جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت‌ها در صنعت حمل و نقل را از مهم‌ترین رویکردهای شرکت گاز استان برشمرد و گفت: هم‌اینک در سطح استان اردبیل، تعداد ۶۹ جایگاه سوخت سی.ان.جی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، در ادامه از مصرف دو میلیارد و ۶۸۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تا انتهای بهمن ماه سال جاری، در بخش خانگی، تجاری و صنعتی استان اردبیل خبر داد و افزود: یک میلیارد و ۸۰۳ میلیون مترمکعب این گاز، در بخش خانگی و صنعتی و ۸۸۴ میلیون مترمکعب نیز در نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مصرف شده است.

اسماعیلی در پایان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی میزان مصرف گاز طبیعی در این استان، خاطرنشان کرد: امسال در بخش خانگی، ۱۱۱ میلیون مترمکعب و در بخش نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل نیز ۱۲۸ میلیون مترمکعب، رشد مصرف گاز نسبت به سال گذشته وجود داشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.