چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
گذر از مرز تولید ۵۱ میلیونی کنسانتره آهن
01 خرداد 1401 - 9:21
شناسه : 28032
بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن صنایع معدنی ایران، میزان تولید کنسانتره سنگ‌آهن در سال 1400، با رشد نزدیک به 4 درصدی، از مرز 51 میلیون و 500 هزار تن گذشت.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت‌های تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰، حدود ۵۱ میلیون و ۵۳۸ هزار و هفت تن کنسانتره تولید کردند که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۴۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۴۵ تن بود.

از این میزان، شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر ۱۶ میلیون و ۴۵۰ هزار و ۳۶۲ تن، معدنی و صنعتی چادرملو ۱۲ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۳۹۳ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ۶ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۵۱۵ تن، شرکت سنگ‌آهن گهرزمین چهار میلیون و ۹۱۲ هزار و ۱۹۶ تن، مرکزی سه میلیون و ۸۱۱ هزار و ۲۹۱ تن، توسعه فراگیر سناباد دو میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۲ تن، اپال پارسیان سنگان دو میلیون و ۳۷۷ هزار و ۱۲۸ تن، صنایع معدنی فولاد سنگان، یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۲۸۰ تن، توسعه صنعتی و معدنی صبانور یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۹۴۲ تن و جلال‌آباد ۳۸۰ هزار و ۸۱۸ تن، کنسانتره آهن تولید کردند.

طی سال گذشته، شرکت‌های بزرگ ۱۶ میلیون و ۹۴۰ هزار و ۳۰۱ تن کنسانتره به دست واحدهای مصرف‌کننده رساندند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۹ با ۱۸ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۱۸۸ تن، حدود ۱۰ درصد افت را نشان می‌دهد. میزان تولید کنسانتره آهن در اسفند ماه، چهار میلیون و ۹۸ هزار و ۸۵۷ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال پیش از آن به میزان سه میلیون و ۵۳۳ هزار و ۹۰۳ تن، نزدیک به ۱۶ درصد افزایش یافت.

افزایش چشمگیر ارسال دانه‌بندی

شرکت‌های بزرگ، از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه، یک میلیون و ۹۴۷ هزار و ۵۹۹ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۱۳۹۹ با ۹۰۲ هزار و ۴۵۴ تن، ۱۱۶ درصد افزایش را نمایان می‌دهد. ارسال سنگ‌آهن دانه بندی نیز با ۲۶ درصد افزایش، از یک میلیون و ۷۸۴ هزار و ۵۱۹ تن در سال ۱۳۹۹ به دو میلیون و ۲۵۰ هزار و ۴۱۰ تن طی سال ۱۴۰۰ افزایش یافت. انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.