سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
گزارشی از رشد تولید محصولات صنعتی و معدنی
03 اسفند 1399 - 12:29
شناسه : 7586
آمار (مقدماتی) تولید محصولات منتخب صنعتی و معدنی در 10 ماهه 1399 نشان از رشد تولید محصولات صنایع معدنی همچون فولادخام، محصولات فولادی و پتروشیمی دارد.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، با نگاهی به آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، محصولات منتخب صنعتی و معدنی، در بخش‌ها و صنایع مختلف از پتروشیمی گرفته تا فولاد طی ۱۰ماهه ۱۳۹۹ رشد تولید داشته‌اند.

در حوزه پتروشیمی میزان تولید برابر با ۵۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بود که رشد ۷٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است. در زمینه تولید لوازم خانگی نیز با تولید ۳ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه طی مدت یاد شده در مقایسه با ۱۰ ماهه ۱۳۹۸، رشد ۳۹٫۶ درصدی به ثبت رسید. همچنین تولید انواع سواری در ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ به میزان ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دستگاه بود که رشد ۱۳٫۹ درصدی را به همراه داشته است.

در بخش محصولات صنایع معدنی نیز مشاهده می‌شود که شمش آلومینیوم خالص در مدت ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ به میزان ۳۴۷ هزار و ۲۰۰ تن تولید شد که رشد ۵۱ درصدی داشته است. در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸، مقدار تولید ۲۲۹ هزار و ۹۰۰ تن بوده است.

در زمینه تولید فولاد خام نیز با تولید ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن طی ۱۰ ماهه ۱۳۹۹، رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید. همچنین طی ۱۰ ماهه نخست سال ۱۳۹۸، ۲۲ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۴۰۰ تن تولید شده است.

همچنین در حوزه تولید سیمان نیز طی۱۰ ماهه امسال با تولید ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصول، رشد ۱۲٫۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل وجود داشته است. در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۳۹۸، ۵۱ میلیون و ۳۶ هزار و ۲۰۰ تن تولید شد.

محصولات فولادی تولید شده طی ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ به میزان ۲۰میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۰۰ تن تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۷٫۳ درصدی را نشان می‌دهد؛ چراکه رقم تولیدی در این مدت ۱۹ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۲۰۰ تن بوده است.

کاتد مس به عنوان یکی از محصولات با ارزش‌افزوده بالا در بازار جهانی، طی ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ به میزان ۲۳۹ هزار و ۷۰۰ تن تولید شده و نسبت به تولید ۲۰۸ هزار و ۴۰۰ تنی در مدت مشابه سال گذشته که عدد ۲۰۸٫۴ به ثبت رسید، با رشد ۱۵٫۱ درصدی همراه گشته است.

آلومینا نیز در این میان با تولید ۱۹۲ هزار تن طی ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که عدد ۱۹۳ میلیون و۳۰۰ هزار تن تولید شده بود، با رشد منفی ۰٫۷ درصدی مواجه شده است. کنسانتره زغال‌سنگ در مدت ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ به میزان یک میلیون و ۳۷۸ هزار و۹۰۰ تن تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه و ثبت تولید به مقدار یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۰ تن، رشد ۰٫۵ درصدی را به نشان می‌دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.