پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
گزارشی از وضعیت اوراق تبعی فرابورسی‌ها
04 خرداد 1400 - 12:02
شناسه : 12792
مدیرعامل فرابورس ایران مطرح کرد؛ مدیرعامل فرابورس ایران چندی پیش از تصمیم جدید سازمان بورس و اوراق بهادار را مبنی بر ورود منابع جدید مالی به بازار سرمایه از طریق تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به این بازار خبر داد و گفت: مدتی است که بحث انتشار اوراق تبعی از سوی ناشران بورسی و فرابورس قوت گرفته و برخی شرکت‌ها اقدام به انتشار این اوراق کرده‌اند؛ اوراق تبعی به‌عنوان ابزاری برای بیمه کردن ارزش سهام منتشر و بدین ترتیب قابلیت کنترل ریسک توسط سهامداران با در اختیار داشتن اوراق تبعی بیشتر را خواهند داشت.
ارسال توسط : منبع : اقتصاد آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران در خصوص وضعیت کلی انتشار اوراق تبعی در فرابورس ایران، اظهار داشت: فرابورس ایران در سال ۱۳۹۹ از انتشار اوراق تبعی ۴ نماد «شپاس»، «مارون»، «وملل» و «ذوب» به ترتیب به ارزش ۱۵ هزار، ۶ هزار، ۳۶۰۰ و ۲۵۰ میلیارد ریال میزبانی کرد که هدف ناشران اوراق تبعی شپاس و مارون از انتشار این اوراق، تامین مالی و ناشران اوراق تبعی، ملل و ذوب نیز با توجه به شرایط بازار به منظور بیمه سهام این اوراق را منتشر کرده‌اند.

وی اوراق تبعی عرضه شده طی دو ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ در فرابورس را مربوط به نمادهای «فگستر» به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال و «فتوسا» به ارزش ۵۸۸ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اوراق همزمان با عرضه اولیه ‌به منظور حمایت از سهام و تضمین بازدهی سالانه ۲۰ درصدی برای سهامداران این شرکت‌های تازه‌وارد فرابورسی منتشر شد.

مدیرعامل فرابورس ایران از آغاز عرضه اوراق اختیار فروش تبعی سهام گروه توسعه مالی مهر آیندگان از چهارم خرداد ماه خبر داد و گفت: از آنجایی که وجوه جمع‌آوری شده از طریق انتشار اوراق تبعی با هدف تامین مالی می‌تواند در راستای حمایت از سهام صرف شود. بدین ترتیب بخشی از ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی اوراق تبعی ومهان، برای حمایت از سهام این شرکت به بازار تزریق و این نشان از نگاه سهامدار عمده به ارزندگی سهام و همچنین توجه به حمایت از سهامداران خرد است.

هامونی بیان کرد: در حال حاضر ناشر اوراق اختیار فروش تبعی روی نماد شپاس درخواست انتشار بخش دوم اوراق تبعی را ارائه داده است که مقرر شده ناشر این اوراق نسبت به حمایت از بازار نیز اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین درخواست‌های سه نماد «وگردش»، «غویتا» و «فتوسا» مبنی بر انتشار اوراق تبعی به ترتیب با ارزش پنج هزار میلیارد ریال، دو هزار میلیارد ریال و ۵۸۸ میلیارد ریال در مرحله بررسی از سوی کمیته انتشار قرار دارند که بخش عمده آن صرف حمایت از بازار خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس ایران تصریح کرد: درخواست‌هایی برای انتشار اوراق تبعی روی نمادهای سمگا، کگهر، شگویا، حریل و میدکو به دست فرابورس ایران رسیده است که در حال بررسی و طی مراحل نهایی برای انتشار قرار دارد. علاوه بر این میان مجوز انتشار اوراق تبعی با هدف بیمه سهام به ناشر اوراق تبعی نماد شرکت پتروشیمی تندگویان «شگویا» از سوی فرابورس اعطا شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده جزئیات بیشتری از میزان انتشار اوراق تبعی و ناشران آن از سوی فرابورس ایران به اطلاع بازار سرمایه خواهد رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.