سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
گزارشی از عملکرد مجتمع معدنی خراسان‌جنوبی در سال جهش تولید
10 فروردین 1400 - 12:11
شناسه : 9424
مدیر مجتمع معدنی خراسان‌ جنوبی با اشاره به فعالیت‌های این مجتمع در سال جهش تولید، گفت: با وجود همه مشکلات و موانع به ویژه مشکلات ناشی از ویروس کرونا در سال 1399، مجتمع معدنی خراسان جنوبی با سرلوحه قرار دادن شعار جهش تولید، موفق شد گام‌های مهمی در تحقق منویات مقام معظم رهبری بردارد.
ارسال توسط : منبع : فلزات آنلاین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان‌ جنوبی از تحقق ۲۳۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند خبر داد و اظهار داشت: بر اساس پروانه بهره‌برداری میزان استخراج این معدن، سالانه ۱۰ هزار تن بوده است که با تلاش و همت سرمایه‌گذار توانستیم در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار تن ماده معدنی استخراج کنیم.

وی افزود: معدن طلای هیرد نیز در بخش تولید کانسنگ طلا با تولید ۱۴ هزار تن و با پیشرفت ۸۳ درصدی در بخش احداث کارخانه تولید شمش طلا موفق شد پیشرفت قابل توجهی را در کارنامه سال ۱۳۹۹ خود به ثبت برساند.

مدیر مجتمع معدنی خراسان‌ جنوبی گفت: با همت سرمایه‌گذار و رفع موانع پیش رو در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال«تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گرفته است، بتوانیم در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری از این طرح مهم معدنی در استان باشیم.

جلالیان همچنین به آغاز عملیات بهره‌برداری از معدن سنگ‌آهن حنار در مهر ماه سال گذشته اشاره و بیان کرد: با آغاز عملیات بهره‌برداری و انجام چهار ‌نوبت عملیات آتشباری طی ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۳۰ هزار تن باطله از این معدن استخراج شده است.

وی ادامه داد: انجام حدود پنج هزار متر حفاری مغزه‌گیری در حوزه اکتشاف، بخش دیگری از کارنامه فعالیت‌های این مجتمع در سال گذشته به حساب می‌آید.

مدیر مجتمع معدنی خراسان‌ جنوبی از افزایش دو برابری تعداد پروانه‌های اکتشاف اخذ شده خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته با اخذ سه فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های آهن درح، پلی‌متال آبگرم و پلی‌متال کودکان، تعداد پروانه‌های اخذ شده این مجتمع به ۶ فقره رسید.

جلالیان اذعان داشت: پروانه بهره‌برداری معدن آهن بیشه با ذخیره قطعی یک میلیون تن و عیار متوسط ۴۲ درصد در سال ۱۳۹۹ اخذ و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از این معدن نیز خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اخذ پروانه بهره‌برداری برای معدن طلای خونیک و سه فقره پروانه اکتشاف در حوزه پلی‌متال، تکمیل اکتشافات در ۶ محدوده اکتشافی فعلی، اجرای خط انتقال آب به مجموعه معادن هیرد، راه‌اندازی و نصب شبکه مخابرات و اینترنت در معدن آهن حنار، احداث شبکه برق کارگاهی در معدن روی ملوند به همراه تکمیل و بهره‌برداری از سوله نگهداری مغزه‌های حفاری را ازجمله برنامه‌های این مجتمع در سال جاری اعلام کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.