سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
دورنمای سند راهبردی ایدرو ۱۴۰۶
30 تیر 1401 - 9:20
شناسه : 30603
همزمان با پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران که در تاریخ 26 تیر ماه برگزار شد، از ویرایش نخست سند راهبردی ایدرو ۱۴۰۶ رونمایی شد.علی نبوی، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو در این مراسم، با اشاره به مختصات خاص اقتصاد کشور، عنوان کرد: چشم انداز ایدرو در سند راهبردی، پیشرو در توسعه صنعتی و گسترش پلت فرم‌های نوسازی و نوآوری صنعتی در افق ۱۴۰۶ خواهد بود.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، در مراسمی همزمان با پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  و با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صمت، مدیرکل دفتر وزارتی صمت، اعضای هیات‌عامل سازمان، معاونان و مدیران سازمان و شرکت‌های وابسته، از ویرایش نخست سند راهبری ایدرو ۱۴۰۶ رونمایی شد.

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو، علی نبوی در این مراسم با اشاره به مختصات خاص اقتصاد کشور ، سند راهبردی جدید ایدرو را مبتنی بر توسعه تحول‌محور خواند و عنوان کرد: چشم‌انداز ایدرو در سند راهبردی، پیشرو در توسعه صنعتی و گسترش پلت فرم‌های نوسازی و نوآوری صنعتی در افق ۱۴۰۶ می‌باشد.وی همچنین توانمند‌سازی و نوسازی صنایع ، توسعه بن‌سازه‌های نوآورانه، توسعه هدفمند سرمایه‌گذاری و توسعه مدیریت و ارتقای شایستگی‌ها را چهار راهبرد کلان ایدرو براساس سند جدید اعلام داشت.

وی همچنین در راستای توانمند‌سازی و نوسازی صنایع ایجاد شبکه ارزیابی، رتبه‌بندی و نظارت بر ارائه‌دهندگان خدمات، شناسایی حلقه‌های دانشی و ایجاد پلتفرم‌های بهم‌رسان سودآور این حوزه ، تسهیل‌گری در ارائه خدمات مشاوره‌ای و تسهیل‌گری در تامین مالی اجرای طرح‌های به‌سازی، بازسازی و نوسازی را از جهت‌گیری‌های این راهبرد نو و کلان ایدرو دانست.

به گفته نبوی تحرک‌بخشی به جریان کسب‌و‌کار‌های نوظهور و فناور‌محور، بهم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری، حمایت از نوآوری فناورانه و رسوخ آن در صنایع و ایفای نقش فعال در توسعه و تعمیق ساخت داخل از دیگر جهت‌گیری‌های اصلی این راهبرد به شمار می‌رود.

معاون وزیر صمت شناسایی زمینه‌های سرمایه‌گذاری منتخب و سودآور، ارزیابی و انتخاب شرکای راهبردی داخلی و خارجی، مولد‌سازی دارایی‌ها و تنوع‌بخشی به روش‌های تامین مالی ، گسترش روش سرمایه‌گذاری و اخذ بهره مالکانه و استفاده حداکثری از توان ساخت داخل را به عنوان جهت‌گیری‌های توسعه هدفمند سرمایه‌گذاری و به عنوان سومین راهکار جدید ایدرو معرفی کرد.

نبوی در ادامه در تشریح سوگیری‌های اصلی راهبرد توسعه مدیریت و ارتقای شایستگی نیز بیان کرد: ایجاد شبکه‌ای منسجم، توانمند و دارای صلاحیت از ارائه‌دهندگان خدمات توسعه کسب‌وکار و بهبود حاکمیت شرکتی با محوریت بهبود عملکرد، مهارت‌ها وتوان مدیریتی شرکت‌های تحت‌پوشش می‌تواند به تقویت و بالندگی سرمایه‌های انسانی و سازمان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی کمک کند.

رئیس هیات عامل ایدرو همچنین خط مشی و محورهای راهبری عمومی شرکت‌های تابع ایدرو را رعایت قوانین و انجام تکالیف قانونی، اهتمام برای تحقق و بهبود عملکرد، پایش و نظارت، مدیریت منابع و مصارف، مدیریت ساختار منابع انسانی و تحقق انتظارات سازمان به عنوان سهام‌دار ذکر کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.