پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
گل‌گهر پیش رو در عمل به مدیریت استراتژیک
18 بهمن 1400 - 13:22
شناسه : 24303
مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک و سرمایه‌گذاری شرکت گل‌گهر درباره اهمیت و جایگاه این مدیریت گفت: گل‌گهر یک شرکت موفق در زمینه مدیریت استراتژیک است که توانسته اهمیت این موضوع را به خوبی دریابد و در میدان عمل به کار گیرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی قناعت مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک و سرمایه‌گذاری شرکت گل‌گهر با اشاره به اقدامات جدی گل‌گهر در زمینه تدوین چشم‌انداز و استراتژی، اظهار داشت: اکنون ارزش بازار گل‌گهر بیش از یکصد برابر شده و این شرکت تبدیل به بزرگ‌ترین نقش‌آفرین در صنایع بالادست زنجیره فولاد شده است. لذا اگر دچار خطای علت یگانه نشویم، یکی از دلایل توفیق نسبی گل‌گهر در ۱۰ سال گذشته برنامه و چشم‌انداز این شرکت بوده است.

وی با بیان اینکه این برنامه تمام منابع مالی و توجه مدیریتی را بسیج کرده است، افزود: هم‌اکنون با درایت مدیران ارشد شرکت توجه به این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است و تلاش دارند که با بهره‌گیری از تفکر استراتژیک در افق ۱۴۱۰ برنامه‌ای توسعه‌مدارانه و تحول آفرینانه را مدون کنند تا تجربه افتخارآمیز گسترده‌تری را رقم بزنند.

مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک و سرمایه‌گذاری شرکت گل‌گهر درباره روند تدوین استراتژی‌ها و نحوه هدایت آن، گفت: اولین مرحله، تشخیص مسائل است که در آن به شناسایی نقاط تمرکز و پرهیز از تبدیل استراتژی به فهرست آرزوها توجه می‌شود.

قناعت با اشاره به اینکه در این مرحله، مهم‌ترین مسایل و چالش‌های سازمان که برای حل آن‌ها تلاش شده، اما به نتیجه قطعی نرسیده، شناسایی می‌شوند، بیان کرد: بررسی عملکرد شاخص‌های کلیدی، گفتگو درباره مسایل و چالش‌ها، ریشه‌یابی علل ناکامی‌ها، نیازهای آتی و … از جمله روش‌هایی است که در مرحله تشخیص به کار می‌رود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری و تحلیل کسب و کار و همچنین برنامه جامع مالی شرکت‌ها نیز مورد تمرکز این مدیریت است، که در حوزه سرمایه‌گذاری و تحلیل کسب و کار، همسو با چشم‌انداز و استراتژی‌های شرکت، ایده‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری کلان بررسی و ارزیابی می‌شوند تا در صورت داشتن توجیهات فنی و اقتصادی و ایجاد هم‌افزایی با سایر ارکان شرکت به عنوان طرح در سطوح بالاتر پیشنهاد شود.

مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک و سرمایه‌گذاری شرکت گل‌گهر با بیان اینکه تلاش می‌شود برنامه‌ریزی جامع مالی شرکت‌ها با نگاهی فراگیر صورت بگیرد، اذعان داشت: اثرات این سرمایه‌گذاری‌ها در سود شرکت‌های هم‌گروه گل‌گهر که در آن نقش بنگاه مادر را دارد، مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند تا منابع مالی در بهره‌ورترین حالت در یک افق بلند مدت، مشخص و مدون شوند.

قناعت تصریح کرد: امیدواریم این پویایی و پیچیدگی بسیار بالای مسائل را در چارچوبی نظام‌مند به یک رویه بهره‌ور تبدیل کنیم که برای این منظور درس آموخته هر واحد در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت مورد بررسی و توجه متخصصان هر حوزه قرار می‌گیرد. خوشبختانه اهتمام تمامی همکاران بر آن است که حداکثر استفاده را از دانش‌آموخته‌ها داشته باشند و بتوانند انسجام مناسبی را فراهم آورند.

وی درباره عملکرد ۱۰ ماهه اخیر مدیریت استراتژیک، یادآور شد: بخشی از تمرکز مدیران ارشد شرکت بر ایجاد هم‌افزایی بیش از پیش بین شرکت‌های فعال در منطقه گل‌گهر است. در نتیجه این مدیریت تلاش می‌کند، برنامه‌های خود را در حوزه تدوین استراتژی، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی جامع مالی با تاکید بر مسائل منطقه انجام دهد و با تفکر مدیران ارشد همسو باشد.

مدیر برنامه‌ریزی استراتژیک و سرمایه‌گذاری شرکت گل‌گهر در پایان خاطرنشان کرد: اندیشه مدیران ارشد شرکت گل‌گهر به عنوان یکی از نقش‌آفرینان اصلی صنعت فولاد کشور، بر محور توسعه استوار است و این مهم از معبر هم‌افزایی و هماهنگی بین شرکت‌های منطقه گل‌گهر به پشتوانه تفکر استراتژیک رهبران ارشد و همچنین انگیزه و همت بالای کارپذیران و پرسنل رقم خواهد خورد، که خوشبختانه این تفکر و همت در سطح مطلوبی گرد هم آمده و امید داریم همچون گذشته آینده گل‌گهر بر مسیر توسعه پایدار، استوار باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.