سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
گم شدن ۳ میلیون تن فولاد درست نیست
07 اردیبهشت 1400 - 15:15
شناسه : 11314
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تکذیب گم شدن سه میلیون تن فولاد در زنجیره مصرف و صادرات، گفت: این مساله، اختلاف آماری است که با انجام انبارگردانی و حسابرسی شرکت‌ها، کاهش می‌یابد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رسول خلیفه‌سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اظهار داشت: اختلاف آماری موجود ناشی از انبارگردانی شرکت‌ها در ابتدای هر سال است که به‌طور معمول اختلاف متوسط یک میلیون تنی را در سال‌های گذشته رقم ‌زده است.

وی افزود: به‌طور قطع اختلاف سه میلیون تنی یاد شده پس از گذشت دو یا سه ماه از آغاز سال، با اطلاعات مربوط به انبارگردانی و حسابرسی شرکت‌ها و آمارهای کلی تطبیق داده می‌شود و در آن زمان می‌توان اختلاف قطعی را معین کرد که انتظار می‌رود به حدود یک میلیون تن کاهش یابد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: این تفاوت آماری فولاد یاد شده یا در انبارهای فروش شرکت‌ها موجود است و یا اینکه در انبار بازرگانان قرار دارد در غیر این صورت صحبتی از گم شدن آن مطرح نیست.

براساس این گزارش، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بیلت و بلوم در کشور تولید شد. از طرفی، بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان صادرات بیلت و بلوم در سال گذشته چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن و بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد، میزان تولید مقاطع طویل ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده است.

به این ترتیب، میزان اختلاف میان صادرات و تولید در این زنجیره یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن است که به اعتقاد کارشناسان، این میزان با توجه به فعالیت بیش از ۱۵۰ واحد تولیدکننده مقاطع طویل فولادی در حال کار، رقم قابل اعتنا و غیرمعقولی نیست.

شایان ذکر است که امروز ایران در بین فولاد سازان جهان رتبه دهم را به خود اختصاص داده است و پیش‌بینی شده در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ با تحقق ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد، بتواند به جایگاه هفتم جهان برسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.